16 kasser julepynt

Gjennom årenes løp har det blitt flere og flere kasser med julepynt.

Copyright: Strikkekjerring

Siden jeg flyttet hjemmefra som 16-åring har kassene med pynt vokst for hvert år.

I fjor hadde jeg en skikkelig opprensking og kastet noen ting som var knust og som det ikke var mulig å reparere.

Noe gikk også til bruktbutikken.

Jeg trodde derfor at nå var det ikke så voldsomt mye, men sannelig var det ikke 16 kasser med julepynt!

En ting er sikkert!

Jeg trenger ikke mer.

Nå har jeg båret alle kassene med julepynt ned av loftet og de står nå rundt omkring i stua.

Det var kanskje like greit at Musikermannen var ute og brøyta mens jeg bar ned kassene.

Han husker sikkert at jeg stolt fortalte at jeg hadde ryddet i kassene i fjor.

Nå begynner jeg virkelig å tvile på hvor hardt jeg egentlig har ryddet.

Men jeg får meg jo ikke til å kaste ting som er helt i orden og for all del ikke ting som ungene har laget.

Det skjer ikke!

Jeg vet ikke om julepynten har formert seg i løpet av året oppe på loftet, men jeg synes det var mye mer enn jeg kunne huske.

16 kasser julepynt er definitivt mer enn jeg har plass til rundt omkring, sukk…..

Jeg må nok gjøre et utvalg av hva jeg skal bruke.

Siden vi har pusset opp stua og kjøkkenet har jeg ikke plass til så mye som før, ser jeg.

Det er færre hyller og flater å sette ting på og jeg trenger også mindre juleduker enn før.

Det eneste godet med det, er at det blir færre duker å stryke.

Aldri så galt at det ikke er godt for noe, hi, hi….

Copyright: Strikkekjerring

Men det ligger veldig mye minner i julepynten.

Nisser man har fått i julegave fra den og den og ting vi kjøpte i vår spede begynnelse av vårt familieliv.

Noen ting har ungene kjøpt i julegave til oss og minnene om hvor spente de var da vi pakket opp er koselig å tenke på.

Jeg glemmer fra år til år hvordan all julepynten ser ut, så det er nesten som å pakke opp en pakke for hver eske jeg pakker ut.

Vi har bodd i samme hus siden 1996 så jeg ser at jeg nok kunne trengt å flytte.

Da hadde det nok blitt litt færre ting i huset.

Det er ikke like lett å kvitte seg med ting når man bor i det samme huset år etter år.

Men i år må jeg nok innse at jeg ikke har plass til å ha oppe all julepynten.

Noe av det må nok legges på plass i kassene igjen.

Vi har rett og slett for mye.

Selv om jeg trodde jeg hadde ryddet, har jeg nok ikke vært så veldig flink likevel.

Arbeidsdagen ble litt lenger enn jeg hadde tenkt i dag, så jeg har bare fått vasket 2 soverom og skiftet sengetøy og bakt noen brød i ettermiddag.

Hovedpyntingen og vaskingen blir nok ikke før i morgen og Lille Julaften.

“Same procedure as every year”, tenker jeg vi sier.

Hvor mye julepynt har du??

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

16 kommentarer
    1. Jeg har rundt 200 nisser.. …. To eller tre esker med julekuler….. Et skap med julegardinene, juledukene, julehåndklerne…. ( ja ig påskeuken men de er det ikke mange av)

      1. Høres ut som du har en bra samling.😅
        Jeg er spent på hvor mye jeg har igjen i kassene når jeg anser meg for ferdig pyntet.😅🎅🏻🎄

    2. Det var mye ja, ikke lett å få plassert det rundt omkring..Men det er mye minner og vanskelig å kvitte seg med det.
      Jeg må rydde i mitt helt klart, men i år drar jeg ikke frem så mye. Tenker jeg..Får se..
      Ha en fin kveld..🥰

      1. Det er litt i meste laget, ja.😅🎅🏻
        Jeg tror ikke jeg får plass til alt, nei.🤗
        Jeg lurer litt på å la ungene overta noe pynt, hvis de vil ha.🤔

    3. Det har blitt en del julepynt, og vi har jo jakt hvert vårt, og nå sammen, pluss arvet julepynt, så alt kommer ikke fram

      Her har vi også færre benker å ha duker å pynt på nå, men flere rom da 😄
      Koselig med julepynt 🥰

      1. Ja, det blir fort mye julepynt opp gjennom årenes løp.🎄🎅🏻
        I år blir det betydelig mindre som står fremme, så noe må forbli i eskene sine.
        Vi får gjerne en del i julegave også.🎅🏻🎄🎁 Men det er jo veldig koselig å pynte til jul.🥰

    4. Har nok også mer enn nok julepynt. Vi bar inn fem esker fra boden, i tillegg til en stor sekk for de største nissene. Har også plass til mindre nå som vi bor i leilighet i stedet for hus. Rydder og kaster litt hvert år, men det “formerer seg” her også. Kanskje barna våre kan få litt etter hvert. Arve. Da beholdes minnene på en måte. 🙂

      1. Jeg tenker også at ungene kan få arve litt av julepynten.🎄🎅🏻 De skal få ta en titt i eskene når de kommer hjem til jul.🎄🎅🏻
        Man får alltid litt i julegave også, så da formerer julepynten seg fort.😅

    5. 16 kasser er nok en del…
      Jeg har jo flyttet siste året… og min julepynt ligger nedpakket hjemme i mitt hus… men mye har jeg gitt bort til Bruktbutikken og annet gjemmer jeg på,,, minner… men nå blir det mer nytt – nye kasser 🙂
      klem

      1. Ja, det merkes at vi har bodd i samme hus lenge.😅🎅🏻
        Nå tror jeg ungene skal få ta en titt og se om det er noe de vil ha, så blir det brukt. Man kan jo ikke ha fremme alt. Det går ikke.🎅🏻🎄😅

    6. oi – det var ein del ja 😉

      Har vel ein del kasser og poser her og. Men ser at det blir liksom ikkje pynta så masse som vi gjor før. Så litt har komme fram og litt skal få kvile – Te neste år
      Smil i dagen

      1. Tror nok det er litt sånn hos de fleste.
        Før hadde man ikke så mye, så da satte man fram absolutt alt, stygt eller pent.😅🎅🏻
        Nå har man så mye og det skal jo være plass til å bevege seg i stua også.🎅🏻😅🎄

    7. Oi,oi litt av en samling. Har noen nisser og det holder foreløpig.Gubben satte ned foten når kjerringa sukka henført av de flotte nissene i butikken. Sukk. Julepynt til treet er en kasse, jeg sorterte. God jul.

      1. Det har virkelig blitt en stor samling etterhvert, så nå tror jeg at jeg skal høre med ungene om ikke de vil overta noe.😅🎅🏻🎄 Riktig God Jul til deg!🎅🏻🎄🌟🎁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg