15 år og 108 fisker senere

Det er sant å si alt annet enn noe å være stolt av, dette prosjektet her.

Copyright: Strikkekjerring

Etter å ha sjekket litt, viser det seg at det er 15 år siden jeg begynte på det.

Siden har det ligget pent i prosjektposen sin sammen med resten av garnet og ventet og ventet…

I både sju lang og sju brei har det ventet på at det en vakker dag skulle bli tatt frem igjen.

Det hadde nok gitt opp håpet, men sannelig min hatt ble ikke prosjektposen langt om lenge åpnet og Fisketeppet ble gjort ferdig.

Det var nok garn til å strikke flere fisker og jeg har montert og strikket flere fisker om hverandre.

Det er ikke gigantstort, men det måler 105 x 145 cm og veier 959 gram.

Det er festet noe vanvittig med tråder, siden det er 2-4 tråder på hver fisk.

Jeg brukte mesteparten av trådene til å sy sammen fiskene.

Etterpå har det vært en liten runde i vaskemaskinen og jeg har blokket det i fasong på badegulvet i natt.

Hvordan klarte jeg så å ta bilde av det ute i vinden?

Jo, det skal jeg si deg.

Jeg hadde sikkert 50 forsøk på å legge det fra meg, for så å prøve å knipse ett bilde før vinden tok det.

Men, til syvende og sist klarte jeg det!

Copyright: Strikkekjerring

Til slutt heklet jeg en kant med fastmasker rundt hele teppet.

En rad fastmasker med hver farge som er i teppet.

Jeg tror jeg egentlig hadde tenkt at Minstemann skulle få det til koseteppe da han var liten.

Den gang var han jo bare 2 år, men nå er han jo blitt 17 år, så spørsmålet var jo om han kunne tenke seg teppet likevel?

Jo, du!

Det ville han og det er allerede forsvunnet inn på rommet hans.

Det kommer nok til å bli brukt i stolen hans eller bare for å pakke rundt seg hvis det er litt kjølig.

Jeg må nok innrømme at dette har vært en svært seig UFO, men det er veldig deilig å være ferdig med den.

Av de andre UFOene jeg har igjen, er ingen så gamle som denne heldigvis.

Hvis du i din villfarelse skulle få veldig lyst til å starte på et slikt teppe, så finner du link til gratis oppskrift under her:

 

MØNSTER: FISKETEPPE

GARN: I dette er det brukt Østlandsgarn, men du kan bruke det meste av garntyper, eller restegarn

Pinner: 3.5 mm

Størrelse: 105 X 145 cm, men du kan lage det så stort eller lite du vil.

Copyright: Strikkekjerring

I dag har vi hatt oss en liten pausedag fra uværet og det fleste har tatt seg en tur ut for å se om vinden har gjort noen skader.

Det har blåst kuling i dag, men i morgen venter vi besøk av Ingunn.

Hun er visst en fryktelig sinna dame, som kommer med en ny orkan og driver med seg 20-50 cm snø.

Jeg må si jeg fortrekker orkan og regn fremfor orkan og snø.

Det er litt enklere å komme seg frem på veiene da.

Mange har vært fri for mobildekning og strøm i mange dager og hvis reparatørene er heldige, klarer de å fikse det meste før det er på`an igjen.

Vi skal nok klare å ri av oss Ingunn også, så hun får nå bare rase fra seg.

Musikermannen klargjør traktoren, mens jeg sjekker at vi har nok stearinlys til at det holder en stund, hvis strømmen skulle bli borte.

Garn er det ingen fare for at jeg blir fri for med det første, så der kan jeg nok klare meg gjennom mange år med vinterstormer, he, he..

 

HA EN FIN JANUARKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg