1,2,3…

På den 4. dagen av slankekuren er det blitt ferdig ett 3. Påskepannebånd.

Copyright: Strikkekjerring

2 til voksne og ett til barn med turkise, gule og rosa påskeharer på.

Hvis du har lyst til å strikke slike, finner du mønster i linken under her.

Mønsteret er på norsk og du trenger ikke mye av hver farge, så dette er ett perfekt restegarnsprosjekt.

 

MØNSTER: PÅSKEPANNEBÅND

GRAN: RESTER AV FALK, MERINO O.L

PINNER: 3.5 MM

 

Jeg har enda mye igjen av garnet av denne tykkelsen, men det er mulig jeg skal prøve å finne noe annet å strikke nå.

Restegarnsteppet strikker jeg en rille på for hver dag, så det drar litt garn det også.

Copyright: Strikkekjerring

Så er det over til regnskapet:

Jeg begynte med 762 gram superwash/merinoull.

Det siste pannebåndet veier 44 gram.

Status nå er da altså 762 – 122 = 640 gram garn av denne typen igjen.

+ det jeg har brukt på restegarnsteppet, men det veier jeg  hvor mye jeg har brukt på mandag.

Jeg er på jobb, men tar meg en kjapp matbit nå, siden jeg er ferdig litt etter klokken 21 i kveld.

I dag fikk jeg en telefon fra Skatteetaten.

De fleste blir vel både varm og kald når de ringer, men jeg har faktisk bare opplevd dem som trivelige og hjelpsomme folk.

De hadde funnet ut at det var blitt en feil i regnskapet fra ett par år tilbake og for å gjøre en litt lang historie kort, viser det seg at vi har betalt inn for mye skatt.

Det er ikke det store beløpet,  men det er jo slett ikke så verst når de faktisk ringer og vi sammen finner ut at det er i vår favør.

Dess foruten er jeg litt nøye på tall og liker at regnskapet skal være rett, så det er bra å få ordnet opp i ting.

Det var ikke noe jeg hadde gjort galt, men det hadde blitt en misforståelse med ett salg, som viste seg å være i vår favør.

Fine greier!

Jeg liker sånne telefoner, jeg!

Nå skal jeg strikke i vei på restegarnsteppet på strikkekafeen og skulle jeg ha tatt med for lite garn, så får jeg feste tråder.

 

HA EN HERLIG TORSDAGSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

10 kommentarer
    1. Flott å få en slik telefon, trodde ikke dem drev og ringte rundt! Så det var jo bra.
      Fine pannebånd dette, virker tykke og varme.. Flott mønster og kule farger!
      Kos deg med kvelden.. 🙂

      1. Joda, de har ringt mange ganger for å få forklaring på ting de stusser på. Det private næringsliv gås ofte nøye i sømmene. Men jeg har ikke opplevd at de har ringt fordi vi har betalt inn for mye skatt før.😅

      1. Det må jeg nok gjøre noe med når neste kasse skal slankes bort.😍😅
        Det var ikke svart oppi denne kassen ser du.😜

      1. Kjekt med litt spreke farger.🤩
        Ja, det er jo flott at de ringer, også når det ikke er i deres favør.🤗👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg