1 tonn og 10 tonn

I dag har vekta gått i tonn.

Først 1 tonn med steinheller som skulle bæres ut av bilen.

Copyright: Strikkekjerring

Mange av dem ble løftet og bært flere ganger siden jeg jo måtte se hvordan jeg skal ha det.

Så kom jeg plutselig på at det var jo litt dumt å legge steinheller foran trappa uten at jeg hadde fått mer grus å ha rundt dem.

Musikermannen fikk kl 8 i morges oppdraget med å sjekke ut om noen hadde hagesingel å selge og det var det, så da ble det bestilt 10 tonn hagesingel.

Copyright: Strikkekjerring

Som dere ser, har vi bare vanlig veigrus her og den er mer eller mindre borte også.

Så la jeg presenning over de stedene det var gress, så slipper vi å få ugress opp gjennom singelen.

Singelen er i størrelse 8-16 for spesielt interesserte, ha, ha…

Copyright: Strikkekjerring

Noen timer senere kom lastebilen kjørende og jeg ba ham om å prøve å fordele det litt utover når han tømte lasset.

Det ble gjort under bivåning av Musikermannen, som dere ser.

Copyright: Strikkekjerring

Så var det bare å sette i gang å rake utover.

Det er tungt arbeid når grusen var våt, men noe har jeg fått fylt opp og fått på plass.

Musikermannen har planert noe utover med bakskuffa på traktoren, så da blir det litt lettere.

Men jeg må også få lagt noen kantsteiner fra trappa og ut i sidene mot plenen, så det er litt gravearbeid å gjøre før jeg kan få resten raket på plass.

Det blir ikke før i morgen.

Å jobbe i 27 grader i skyggen kjentes i dag når man ikke er vant til varmen.

Vi er lovet finvær i morgen også, så det er ingen krise om ikke alt er ferdig i dag.

Jeg får gjøre ferdig resten da og så skal jeg vise dere et annet prosjekt jeg har gjort innimellom i dag.

 

HA EN FIN SOMMERKVELD!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

4 kommentarer
      1. Ja, vi har litt mye å ta igjen her hjemme, så det trengs.😅En nydelig søndag ønskes deg.☀️🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg