1. søndag i advent!

Endelig starter adventa på ordentlig!

Jeg er definitivt et ekte julemenneske og jeg synes førjulstiden er utrolig koselig.

I morges tente musikermannen, kattene, valpen og jeg (kanskje jeg egentlig tok meg av selve tenninga når jeg tenker etter…) det første adventslyset.

Copyright: Strikkekjerring

NÅ TENNER VI DET FØRSTE LYS

ALENE MÅ DET STÅ

VI VENTER PÅ DET LILLE BARN

SOM I EN KRYBBE LÅ

 

På pinnene er enda en Hjertegenser.

Jeg har begynt på første armen. Bolen er strikket opp til armene.

 

Jeg har vært en tur på jobb og laget dessert nå på morrakvisten.

I dag blir det Dronning Maud pudding til dessert.

Som dagens har vi Juleskinke med fløtegratinerte poteter, fløtesaus og grønnsaker.

Nissen er også kommet på plass i gangen:-)

 

Det er koselig å pynte litt på jobb også.

Hvert år pynter vi juletreet med de gamle kulene og pynten som ble brukt da det var skole her.

Jeg tenker alltid på hvor mange barn som har kost seg med å gå rundt juletreet og se på den fine julepynten gjennom årenes løp. Det er koselig å tenke på og hyggelig at vi kan bruke dem på nytt hos oss.

Copyright: Strikkekjerring

Særlig glad er jeg i disse nydelige fuglene.

De er så vakre!

Jeg er like redd hvert år når jeg pakker opp, for at de skal ha blitt knust i løpet av året.

Det hender seg at kassene blir flyttet en del på i løpet av året.

 

Valpen og kattungen er i full gang med dagens lek og musikermannen er kommet seg ut for å henge opp litt mer julelys. Jeg skal også ta meg en tur ut før jeg skal på jobb.

 

MED ØNSKE OM EN NYDELIG 1. SØNDAG I ADVENT FRA MEG <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg