1, 2, 3….. TellTur!!

Ut på tur! Aldri sur!

Stemmer det egentlig?

Copyright: Strikkekjerring

Vel, ikke alltid.

Jeg har nok gått på noen turer med sure unger som hadde sånn passelig lyst til å gå, men jeg vil si at nesten alltid har de vært blide og fornøyde.

Litt lokkemidler har jeg lært meg kan være et smart motivasjonsmiddel, så klok av skade pakker jeg nå sekken med litt lokkemidler når jeg nå skal være coach og motivator for å få Musikermannen med på tur.

Å gå på tur har han ikke klart før ryggoperasjonen, så nå skal vi i gang med en myk og forsiktig opptrening.

Copyright: TellTur

Et godt hjelpemiddel da er siden TellTur.

På denne siden her kan man sitte hjemme og planlegge turen man skal på og også se hvor lang tid det tar å gå og om det er en enkel eller mer krevende tur.

Jeg tenker at vi skal begynne på de aller enkleste turene som går mest bortover og ikke så mye oppover og nedover.

Vi er så heldige at Idrettslaget og Meløy kommune har lagt til rette for mange flotte turopplevelser i nærområdet.

Telltur finnes i mange deler av landet, så bare ta en titt på siden deres.

Copyright: Strikkekjerring

Ofte kommer du fram til en slik kasse hvor du kan registrere turen din.

Mange ganger er det en benk og kanskje en grillplass, så det er lurt å ha med noe godt i sekken.

Copyright: Strikkekjerring

Ikke minst kan man nyte flott utsikt på mange av turene.

Jeg er nok ikke av dem som har tid til å springe rundt på toppturer så ofte, men jeg er veldig glad i å gå tur, så jeg går så ofte jeg kan.

Men jeg går mye etter veien også.

Nå når vi har fått oss hund, trenger hun en tur hver dag.

Det har vært min jobb fram til nå, siden Musikermannen ikke har klart å gå tur, men nå får vi selskap på turene.

Copyright: Strikkekjerring

Dette bildet er fra Rødøyløva, et kjent turmål for veldig mange.

Der er det steintrapper nesten helt opp.

Den siste biten går man på stein og utsikten øverst er magisk!

Så Ut på tur. Aldri sur?

Jeg velger heller å si at man angrer aldri på en tur man har gått.

Så sett i gang og tell du også.

1, 2, 3, 4, 5……..

 

HA EN FLOTT TURLØRDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

9 kommentarer
      1. Ja, det er ikke uten grunn at det er vanvittig mange turister som går den turen der.🤩 Det er godt med litt frisk fjelluft.☀️

    1. Jeg har gått mye i det siste. Skal lokke med meg mannen i kveld. I dag har vi vaska hus. Må ha meg en tur ut for ryggen sin del. Fjelltur blir det ikke helt ennå.

      1. Det er godt å komme seg en tur ut å gå. Det trenger ikke å være topptur for å ha en fin opplevelse.☀️😊Kos dere på tur.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg