1 + 1 = 2 eller 0??

Litt hjemmetid har det blitt i dag, så da ble tøffel nr 2 ferdig.

Copyright: Strikkekjerring

Uansett hvor vrang Musikermannen var som Prøvekanin i morges, kan man jo ikke lage bare en tøffel.

Den må jo ha en makker, ellers blir det jo bare tull.

Akkurat i det jeg hadde dampet dem og holdt på å ta bilde, kom Minstemann inn etter å ha vært ute en tur.

Han frøs på beina og satte seg ved ovnen for å varme seg.

Da oppdaget han tøflene som lå der og lurte på hvem de var sine

og før jeg fikk svart nappet han dem og sa: De trenger jeg, og tok dem på.

Sånn kan det gå.

Musikermannen skulle få 2 tøfler, men nå han han null.

Nå er det duket for en aldri så liten disputt når han oppdager at Minstemann har tatt dem på seg.

Han har rømt på rommet sitt og blir nok der en goooood stund, så det kan nok ta sin tid før han oppdager det.

I mellomtiden holder jeg munnen lukket igjen og bare venter på øyeblikket når dette blir oppdaget.

Etter å ha vært så stor i munnen og oppstanasig er det nesten så han fortjener det litt, ha, ha….

Dette kan bli spennende….

Mønsteret er det samme som til det paret jeg strikket til meg selv og er veldig enkelt å strikke.

 

MØNSTER: EASTER PARADE

GARN: HER HAR JEG BRUKT FREESTYLE FRA GARNKASSEN

PINNER: 4.5 MM

STØRRELSE: MANN

 

I morgen er det klart for en ny runde med å veie hvor mye garn jeg har strikket opp fram kassen den siste uka.

Jeg tror dessverre ikke det er mange grammene siden sist uke, men litt er bedre enn ingenting.

Uka har vært travel, så det har ikke blitt mye strikketid.

Men det skal bli spennende å se hvor mye det har blitt totalt de 3 siste ukene.

Nå begynner det å komme litt ønskelister fra familien, så det er mulig jeg må legge inn en pause i garnlagerstrikkingen til fordel for bestillingsstrikk.

Svigermor ønsker seg en hoodie og et par avanserte sokker.

Min svigerdatter, som egentlig er fra Thailand, ønsker seg en kofte.

Etter å ha tittet litt på bilder på Instagram, fant hun ut at hun ønsket seg en Nordlandskofte.

Det må jeg si!

Hun ante ikke at den heter det og er vanlig å bruke her omkring, så det var litt morsomt at hun valgte seg den etter å ha tittet på veldig mange bilder av kofter.

Jeg vil si at bestillingsstrikk kan godtas i slankekuren, siden det ikke øker garnlageret mitt.

Men det slanker jo ikke akkurat lageret mitt heller mens jeg strikker på det, men det får våge seg.

Jeg må først titte på litt mønster og forskjellige garn som kan passe til de tingene de ønsker seg, så får jeg se.

I mens får jeg henge i å strikke videre på restegarn og garn fra kassen min, så får vi se i morgen om den har minket litt.

 

HA EN FORVENTNINGSFULL SØNDAGSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

10 kommentarer
    1. hehehe ja bra han stakk på rommet en stund 😀 Fine tøfler da – og du er kjapp i vendingen – og lager nok både en og to tøfler i en fei 😀 God mandag!

      1. Han har nok vett til å holde tøflene inne på rommet sitt.😇😅
        Ønsker deg også en ny flott marsuke og håper formen er stigende.🤩👌🏻

      1. Ja, her får karene bare ordne opp seg i mellom. Jeg skal bare høre på.🤭😇😂
        Jeg må nok begynne på noe av bestillingsstrikken snart.👌🏻🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg