Strikket Påskeegg – Gratis oppskrift

Disse Påskeeggene har jeg laget oppskrift på og i går ble de ikke hengt på greiner, men ble lagt i en gammel gul skål.

Copyright: Strikkekjerring

Kanskje du har lyst på et lite kjappstrikka prosjekt der du får brukt restegarnet ditt?

Kanskje du er på besøk i påska og dere vil lage litt påskepynt?

Finn fram garn og pinner, for oppskrifta finner du gratis

 

HER

Mine er strikket i diverse restegarn og du trenger veldig lite for å lage et slikt egg.

Inni kan du ha et isoporegg, eller du kan gjøre som jeg: Fylle dem med endene du har klippet av etter å ha festet tråder.

Jeg har gjerne litt fyll fra en pute også.

Det kan være en gammel pute jeg ikke bruker lengre, eller en ny kjøpt på Jysk eller lignende.

Copyright: Strikkekjerring

I Prosjektposen jeg har fått fra min Påskebyttevenn, ligger det nå garn og mønster til ett par votter.

De skal jeg legge opp til i dag og strikke på i påska.

Oppskrifta heter Speedy Selbu Mittens og er fra Skeindeer.

Det er kjappstrikka votter, som skal strikkes i tykt ullgarn, men ikke toves.

Jeg har masse Hegre liggende, så jeg tenkte å prøve meg på disse i det garnet.

Oppskriften har flere størrelser, alt etter hvilket garn og pinner du bruker.

Oppskrifta er på norsk.

 

OPPSKRIFT: SPEEDY SELBU MITTENS

GARN: FRITIDSGARN, LETT LOPI, VAMS O.L

PINNER: 3.5 MM OG 5.5 MM

STØRRELSER: DAME S/M OG M/L

Copyright: Strikkekjerring

Min Påskebyttevenn har sannelig truffet blink i dag igjen!

Se det nydelige håndfargede garnet fra Kvitlammet, sammen med skinnlapp, kakao og pinnemappe!

Så utrolig stas å være med på dette.

Jeg er virkelig så kjempeheldig som får så mye fint.

Garnet tror jeg skal bli til en buff eller et Sophies scarf, tenker jeg.

Copyright: Strikkekjerring

I går fikk jeg dette kjempefine heftet med vottemønstre fra Rauma og 2 hesper a 50 gram med Ask, som passer perfekt til ett par votter.

Inni her er det oppskrift på et par Stjernedryssvotter og jeg synes de er så fine at det kan godt tenkes at det blir de jeg strikker i garnet.

Hvis ikke noe annet dukker opp som frister enda mer.

Fristelser er det jo rikelig av og jeg ser jo hele tiden noe nytt jeg har lyst til å strikke.

I påska har det jo også dukket opp en samstrikk jeg har lyst til å være med på, så nå er det visst, kremt, litt garn på vei i posten til meg.

Fort gjort, he, he….

Det skal jeg fortelle mer om senere.

Men jeg må visst få litt fart på strikkepinnene mine hvis jeg skal få litt ledige pinner til garnet kommer.

Ja, jeg jobber med saken.

Siden det ikke er så lurt å være ute med lungebetennelse, utgår både turer og langfredagsfjæra i år, så da blir det strikking og påskekrim i stedet, men det går helt fint det.

 

HA EN RIKTIG FIN LANGFREDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

2 kommentarer
      1. Jeg har vært så utrolig heldig og har fått såååå mye fint og alt skal bli brukt.🥰🧶🧵🪡

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg