WIP

WIP= Work In Progress

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har visst ganske mange av dem for tiden, ja.

Pågående prosjekter som på langt nær er ferdig.

Som dette restegarnssjalet, for eksempel.

Her bruker jeg bare rester av type tynt sokkegarn eller babyull, sammen med 2 tråder tynn silk mohair, som Tilia, Kid-Silk og lignende.

Poenget er å få brukt opp alle restene, så jeg bytter bare farge når jeg har brukt opp garnet i den fargen jeg holder på med.

Jeg har faktisk ikke store mengder av tynn silk mohair, så her får jeg nok brukt opp det meste av det jeg har.

Sjalet er supert som TV-strikk eller hvis du skal noe sted, siden du ikke trenger å tenke så mye mens du strikker.

Her skal det bare strikkes rett og økes og felles med jevne mellomrom, i tillegg til å strikke en iCord-kant.

Veldig enkelt og et fint prosjekt for restegarnet.

I år har jeg faktisk brukt betydelig mer restegarn enn jeg har produsert restegarn, så det er faktisk fremgang å spore hos meg.

Mønsteret på dette enkle sjalet er laget av flinke PetiteKnit og du finner link under her.

 

 

MØNSTER: SOPHIE SHAWL

Det fine er at du kan egentlig strikke i det garnet du ønsker og lage det så stort eller lite som du selv vil.

Det justerer du enkelt selv med garn og pinner.

I mønsteret er det oppgitt pinne 5 mm.

Copyright: Strikkekjerring

I dag har det sluttet å snø, så da ble det lyst og fint ute.

Fargene på himmelen har vært flott i dag, særlig når sola forsvant i horisonten.

Dette bildet ble tatt da det begynte å lysne av dag.

Copyright: Strikkekjerring

Samme sted noen timer senere.

Månen kommer tittende fram bak fjellene og lyser opp kveldshimmelen.

På slike dager er det ikke så merkbart at det er mørkt størstedelen av døgnet.

Nå er det 9 minusgrader, men det skal visst skifte om til regn og vind på onsdag, så man kan kanskje kalle dette for stille før stormen?

Copyright: Strikkekjerring

Det er kanskje akkurat nok snø til å gå på ski?

Men da må man nok holde seg unna veier og skarpe steiner og gå på markene tenker jeg.

Det rakk ikke jeg å vurdere i dag sidene timene fløy fra meg, som de ofte gjør.

Denne uka er det nok mange som starter på julegavehandelen.

Jeg burde absolutt komme i gang med det, jeg også.

De eneste gavene jeg har kjøpt, befinner seg allerede i Nederland hos barnebarnet og moren hennes.

I år er det nok dessverre enda flere som gruer seg til jul og sliter med å ha penger nok til julegaver og ekstra god mat til jul.

Jeg ser at Nordea har fått mange søknader om avdragsfrihet på lån og søkerne oppgir at de skal bruke pengene for å kjøpe julegaver.

De vil nok heller betale en ekstra måned på lånet enn å ikke ha råd til gaver til barn og familie.

Dette året har gjort økonomien ekstra trang for enda flere og da er det kanskje ekstra viktig å tenke godt gjennom hva vi gir bort i julegaver også?

Barna ønsker seg nok leker og andre ting, mens de voksne kanskje aller mest ønsker seg mat og drikke, ved for å fyre i ovnen med eller et gavekort på matbutikken eller en restaurant eller kafe de kan ta med seg sine for å gå ut og spise?

Eller kanskje på en opplevelse som kino eller å bli bedt på middag?

Der mener jeg vi må tenke oss litt mer om når vi skal gi gaver i år.

Hva har de rundt oss virkelig bruk for?

Kanskje ikke en ny pyntegjenstand?

 

NYT EN FIN MÅNESKINNSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

4 kommentarer
      1. Takk for det.🤩🤗
        Ja, det er kjekt med oppskrifter der man får brukt opp mye restegarn.😍👌🏻

    1. For noen år siden feiret en kjærest til ett av barna jul hos oss. Hen fikk årsavgift og forsikring på bilen sin i julegave av faren sin. Han var målløs og fra seg av glede. En flott gave til en ung mann med relativ lav inntekt.
      Bare et tips for andre foreldre.

      1. Veldig fin gave!🤩👌🏻🎁
        Det er noe man virkelig trenger når man er ung og har dårlig råd.🤩
        Jeg tror nok julegavene vil endres de nærmeste årene.
        Man blir ikke mett i magen av pyntegjenstander.😳

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg