Vinterfloravotter – Norsk oppskrift

Nå er altså den andre Mysteriestrikken min ferdig.

Copyright: Strikkekjerring

Disse vottene er også en mysteriestrikk som Vivian Aas har laget.

Mønsteret kom ut i 4 deler og man vet ikke på forhånd hvordan vottene kommer til å se ut.

Det eneste man vet, er hvor mange farger man trenger, type garn og pinner som passer.

Nå er mysteriestrikken over for i år, men du har mulighet til å kjøpe mønsteret hvis du liker det og strikke i ditt eget tempo.

Jeg har akkurat fått mine ferdig, siden desember “tok meg litt på senga” så da fikk jeg bruke litt av jula for å få dem ferdige.

Jeg har strikket hver del på vottene ferdige før jeg fortsatte på neste del, så da ble vottene ferdige på samme tid.

Det kan være veldig lurt, siden jeg har en tendens til å la det gå veldig tregt med vott nr. 2.

Den er liksom ikke like gøy å strikke som den første votten.

Du kan jo også strikke med magic loop og strikke begge vottene på samme tid hvis du vil.

Mine er strikket i Fryd fra Gjestal, som er ren ull.

De vil derfor toves litt i bruk og bli varme og gode, så derfor kommer jeg ikke til å tove dem i vaskemaskinen.

Mønsteret finner du ved å trykke på linken under her.

 

MØNSTER: VINTERFLORAVOTTER

GARN: FINULL ELLER LIGNENDE GARN

PINNER: 3 MM. 3.5 MM OG 4 MM

STØRRELSE: DAME

Copyright: Strikkekjerring

Husker du jeg fortalte om denne gamle snorkenissen her i fjor?

Den ble kjøpt da eldstemann feiret sin aller første jul for snart 32 år siden.

Spenningen er like stor hvert eneste år når den blir tatt ned fra kvisten.

Virker den i år??

Ja, så sannelig gjør den ikke det!

Den har aldri vært byttet batterier i og jeg kan love deg at ungene har trykket på den snorkeknappen!

Jeg tør ikke for mitt bare liv å åpne den heller, så hvordan det går til at den virker år etter år, ja det vet ikke jeg.

Det er muligens noe nissemagi ute og går her??

Ute er det visst andre krefter som er ute og går, for det laver ned fra himmelen fremdeles.

Jeg har vært ute og måket, båret inn mer ved og gått tur med hunden, mens Musikermannen plages med en vindusvisker på traktoren, men han får nok brøyta unna litt snø etterhvert.

Jeg har fått jobbet litt og skal ta en økt til utover ettermiddagen.

Jeg er i gang med regnskap og klargjøring for varetelling.

Den “moroa” gjør seg ikke selv i år heller, he, he…

Det fine er jo at man får ryddet opp samtidig og det trengs etter en hektisk desember, så det ligger garantert ting slengt rundt om som ikke ligger på plassen sin.

Det kan gå litt vilt for seg i stundens hete når klokka nærmer seg leveringer, så da er da bra med en ryddesjau etterpå.

 

HA EN STRÅLENDE ROMJULSDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg