Villmarksgenseren er ferdig!!

Denne genseren har ligget på vent en stund, men nå har jeg tatt den frem og gjort den ferdig.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg rakk akkurat å knipse noen bilder av Musikermannen med genseren på før det begynte å regne igjen i går kveld.

Størrelsen ble helt perfekt og nå skal han ikke fryse i høst og i vinter.

Han er veldig fornøyd med den, så den kommer til å bli mye brukt.

Det gjør heller ikke noe om det regner litt, siden det islandske garnet “reiser bust” og støter fra seg vannet i tillegg til at den er nesten vindtett.

Og er det noe vi har mye av, så er det regn og vind, ha, ha…

Copyright: Strikkekjerring

Tiara synes også det er godt å sitte og kose seg inntil genseren sammen med far, hi, hi….

Hun er der vi er, så det er nesten umulig å ta bilder av noe uten at hun sniker seg med.

Villmarksgenseren er strikket i Alafoss Lopi, men jeg har brukt Blåne på potene for å få den fargen jeg ville ha.

Den er strikket på pinne 4.5 mm og 6 mm som det skal være etter mønsteret og da passet strikkefastheten min perfekt med størrelsen det skal være på genseren.

Jeg har strikket denne genseren flere ganger og det er ikke så usannsynlig at  den kommer på pinnene igjen.

Copyright: Strikkekjerring

Mønsteret fins i boka Villmarksstrikk av Linka Neumann, men det kan også kjøpes for seg hvis man bare ønsker dette mønsteret.

 

Mønster: Villmarksgenseren

Garn: Alafoss Lopi og Blåne

Pinner: 4.5 mm og 6 mm

Størrelse: XXL

 

Det er en grei genser å strikke, men den blir litt tung på slutten siden ermene strikkes sammen med bolen og i tykt garn så blir den tung å snu på etterhvert.

Og ja!

Hvis det var noen som ikke fikk det med seg, så vant jammen Bodø/Glimt i går kveld 1-0!

Så da blir det ikke noe mindre spennende når returkampen skal spilles i Zagreb neste onsdag.

Minstemann er ferdig med sommerjobben sin nå, så nå skal vi i gang med pakking før han skal flytte på hybel.

Mammas Minstemann er blitt stor og selvstendig så det skal nok gå veldig fint.

I tillegg bor Mellomstemann bare 1 kilometer unna, så det er kjekt hvis det skulle være noe.

I dag er det 114 år siden den første tegnefilmen kom ut.

Den het Fantasmagorie, var fransk og varte i ett og ett halvt minutt.

Den handlet om en strekfigur som fant på ugagn og tittelen er en referanse til fantasmografen, en gammel form for projeksjonsapparat.

Tenk for en utvikling det har vært fra denne første filmen til tegnefilmene som fins i dag!

Helt utrolig!

 

HA EN ORGANISATORISK ONSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

17 kommentarer
      1. Han ble veldig fornøyd, ja.😊🧶
        Det er greit å ha et strikkeprosjekt i mørke høstkvelder.🤗

    1. Fin genser og kul type 😀
      Gratz til Bodø/Glimt og dere! Jeg har en bitteliten “glimter” i meg jeg også, siden jeg investerte åtte år i Bodø som ung 😀

    2. For en flott genser. <3 Liker veldig godt de fargene du har valgt, å den kledde Musikermannen helt perfekt.
      Ha en flott dag. <3

    3. Flott genser og mannen din passet den helt fint. God og varm genser trenger man til kalde dager. Plasker ned her også. Så kampen i går, heia Bodø Glimt. Må følge med neste uke også. Håper de vinner neste kamp også!

      1. Han ble veldig fornøyd og den blir nok mye brukt utover høsten og vinteren.🤗🧶Det blir spennende å se om de vinner på onsdag og går videre. 💛

    4. Veldig flott blei den!
      Jeg har strikket samme genser til meg selv TO ganger (forskjellige farger) fordi jeg elsker mønsteret 😀

      Ja tenk for en utvikling det har vært! For en reise i tegnefilmens verden 🙂

      Lag deg en fin torsdag!

      1. Helt utrolig!🤗
        Og så mange fine filmer som vi har fått se.🤩 En flott torsdag til deg.🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg