Ut på tur!

God morgen!

Copyright: Strikkekjerring

Stillest vann har dypest grunn, sies det.

Jeg vet ikke hvor dypt det er her, men vakkert er det når fjellene speiler seg i havet.

Vi var oppe 5.10 i morges.

I dag skal Svigermor få bursdagsgaven sin.

Vi skal nemlig kjøre til Sverige for litt Harryshopping.

Et måltid mat skal vi nok også klare å få til.

Mens Svigerfar levde, kjørte de ofte til Sverige, men etter at han døde har hun ikke vært i Sverige.

Svigerfar var så langt derifra verdens beste sjåfør og jeg kunne nok fortalt mange historier fra de kjøreturene, men det skal jeg la være.

For Svigermor blir dette en stor opplevelse.

Fra Musikermannen var liten, var hun ikke ute blant folk.

Hun slet og var aldri på noe som helst, verken butikk, arrangementer, foreldremøter eller andre ting.

Ikke hadde hun reist noensinne med hurtigbåt eller ferge heller.

I 1993 ble hun syk og måtte på sykehus.

Det ble et helt oppstyr, men da hun hadde vært der, måtte hun til lege av og til.

Da ble det oppdaget at hun hadde lavt stoffskifte (det samme har jeg).

Da hun fikk medisiner for dette, kom hun seg.

Overgangen fra å bare være hjemme i sitt eget hus til å skulle møte den store verden, var ikke alltid like lett og inntrykkene ble store.

Men det viste seg at hun elsket å reise!

Bilturene og reisene mens Svigerfar var i livet, ble mange og hun hadde mye å ta igjen.

Men det er synd at ikke dette ble oppdaget tidligere.

Man går glipp av mye på over 20 år i livet.

Nå er vi kommet oss på ferga og spiser frokosten vår.

Så blir det å dure over grensen for litt shopping.

Vi var nødt til å reise på en lørdag, slik at vi var sikre på at Minstemann var hjemme og passet hunden.

Å ta hunden med seg over grensen er ikke bare-bare.

Da må man oppsøke dyrlege og få ormekurer og det må ventes før man kan dra tilbake til Norge igjen.

Ikke bør man ta sjansen heller, selv om hunden skulle sittet bare i buret mens vi var der.

Blir du stoppet på grensen, tar de hunden din.

Jeg ser for meg det scenarioet.

Jeg vet ikke hvem som hadde hylt mest.

Jeg eller hunden.

Da hadde nok måttet tatt meg også i forvaring og stemplet meg ut med ormekurer og det som måtte til før både jeg og hunden kunne få reise tilbake til Norge igjen.

Nei, så morsomt skal vi ikke ha det, så Tiara får være hjemme og kose seg sammen med Minstemann.

Det er nok best for alle parter.

Jeg har også passet på å få meg en optikertime på Mo i Rana på hjemveien.

Det er også høyst nødvendig og på tide.

Jeg skulle vært der for ett år siden, men har ikke funnet en ledig dag før nå.

Men nå skal vi gjøre klar handlelista.

Sweden!

Here we come!!

 

NYT LØRDAGEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

15 kommentarer
    1. Svensketur altså!
      Da er det greit å få unne det man kan på veien til og fra ja 😀
      Huff så trasig med svigermor. At de ikke kunne ha oppdaget dette før, kan du si… men heldigvis blei det oppdaget, og hun fikk hjelp, og reiselysten seg på!
      Ønsker dere GOD TUR til søta bror – og veldig lurt å IKKE ta med hunden ja 🙂

      klem

      1. Alltid gøy med en liten tur over grensen.🇸🇪🇳🇴
        Tiara har utvilsomt hatt det best hjemme med Minstemann.🥰
        Tar ingen sjanser med å ta henne med og ikke er det noe kjekt å sitte hele dagen i buret i bilen heller.😨

    2. Ååå, så koselig, og så fint at hun får en sånn tur. Får tatt igjen litt utetid hun da 🙂 Snilt av dere, og garantert hyggelig for dere også 🙂

      1. Det var nok godt for både henne og oss å få en tur bort.🇸🇪🇳🇴🤩
        Verdifull kvalitetstid.🥰

    3. Lavt stoffskifte har min bedre halvdel. Han pleier å ta en formiddagslur. Tenker at det blir en flott tur til grensen og at dere får handlet. Her farter vi til Finland det er kortere tur. Blir nok nærmere sommeren. Men det er blitt dyrere også. Nyt turen.

      1. Ja, da vet du litt om hvordan det kan være med lavt stoffskifte.😨 Det er ikke noe å trakte etter.🥺
        I Finland har vi aldri vært, men skulle gjerne ha vært der en tur.🤩

    4. Så koselig for svigermor å komme seg ut på tur igjen, og etter som jeg leser kommer hun til å sette stor pris på det. Jeg har ikke vært i Sverige på evigheter selv, men håper å få til en tur i slutten av mai begynnelsen av juni. Ønsker dere en fantastisk dag i Sverige, klems 🤗

      1. Ja, det er mange år siden hun har vært der, så det var godt å få tatt henne med en tur.🇸🇪🇳🇴
        Alltid kjekt å ta turen over grensen og se på livet der.🤩

    5. Happy shopping! :D🤩
      Det er nok best for alle parter at Tiara får kose seg hjemme i stedet for å være med på Harry-shopping, ja 🙂

      1. Takk for det.🤗🤩🇸🇪🇳🇴
        Den beste løsningen for både Svigermor, oss og Tiara.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg