ULV!! ULV!!

Alle kjenner vi i historien om gjetergutten som kjedet seg og ropte Ulv! Ulv! for å få menneskene i landsbyen til å komme.

Copyright: Strikkekjerring

Hos meg dreier det seg også om ulver.

Svartulv-genseren er nemlig kommet på pinnene hos meg.

En mamma ønsker seg Svartulvgenser til seg og sønnen, så denne skal bli til henne.

Etterpå skal jeg strikke en lik til sønnen, bare i litt tynnere garn.

Denne skal strikket i Rauma Vams i hvit og jeansblå.

En skikkelig fin fargekombinasjon synes jeg.

Mønsteret til voksengenseren finner du i den første Villmarksboka til Linka Neumann.

Copyright: Strikkekjerring

I vår grov kattene mine opp gulrotfrøene, men noen hadde nå berget seg i pallekarmen, så litt gulrøtter blir det.

At det ble noe i det hele tatt etter denne sommeren som regnet bort, er egentlig utrolig.

I dag skal jeg ta opp mandelpotetene i den ene kassen min.

Der er potetkålen begynt å visne, så da er det dags for å ta dem opp.

I den andre kassen satte jeg poteter senere og kålen står fint enda, så de skal få stå litt lenger.

Copyright: Strikkekjerring

Været er helt nydelig, så jeg skal være ute og jobbe i dag, men aller først har jeg en date med denne her.

Jeg har malt ferdig 3 vegger, vinduer og alle lister, så det er den siste veggen i stua som står for tur i dag.

På kjøkkenet har vi tatt ned alt vi kan ta ned, så nå må vi vente før vi kan fortsette på resten.

Vi snakket med IKEA i går og i løpet av tirsdag kommer kjøkkeninnredningen.

Vi fikk beskjed om at de ikke kommer over med ferga, så vi må reise over med biler og hengere for å ta imot innredningen.

Vi fikk først beskjed om at de skulle komme helt fram, men nå har visst Bring ombestemt seg og kommer ikke likevel, hvis ikke de får et ekstra vederlag på 4000 kr, i tillegg til frakta vi allerede har betalt.

Man kan gjøre mye skøy for 4000 kr, så jeg gidder ikke å bruke de pengene på Bring, hi, hi…

Gulvet kommer heller ikke før i neste uke, så når jeg har malt siste veggen og flikka litt mer over lister og slikt, må vi ta en pause noen dager innomhus.

 

HA EN LIVLIG LØRDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

16 kommentarer
      1. Jo, vi har nok å ta oss til. 😅
        Det har vært lite gjort på hjemmefronten de siste årene, så nå er det mye som trengs å tas. Skal få tid til å nyte litt av det fine høstværet også.🍂🍃☀️

      1. Ja, jeg liker fargesammensetningen foreløpig.🤗👍🏻En flott høstlørdag til deg.☀️🍂🍃

    1. Genseren kommer til og bli nydelig, og flotte farger er det også! Du har fått unna litt malejobb og tatt innhøsting. Veldig så dyrt det skulle bli når Bring skulle ha 4000. I neste uke skal man ta opp litt poteter, men det tar på ryggen. Ha en fin dag.

      1. Ja, jeg tror den blir fin.💙
        Potetopptaking tar på ryggen, det er sikkert. Jeg har ikke så mye, så det skal ikke ta så lang tid.🤗

    2. Nydelig genser og det garnet er så herlig. Har strikket masse i det! 🙂
      Kos deg med alle dine gjøremål, her går det unna! 🙂

      1. Ja, det er absolutt ett godt garn og norsk ull er det også.🥰
        Ingen tid til å kjede seg her.😅
        Ha en fin lørdag.🤗

    3. Det er alltid like spennende å gå inn å se hva for noe nytt du har på pinnen din 🥰 Hehe, nå fikk du meg til å tenke på en videosnutt datteren til kusinen min la ut. Hun har fått en ny valp i huset, og hun elsker å grave men får jo ikke lov. Så skulle det tas opp noen poteter, og da fikk Frk Fryd lov å hjelpe til og jett om hun ble glad. Hun var ikke interessert i selve potetene, bare grave og godt var vel det. Ha en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

      1. Ikke sant?🤗
        De liker jo å grave, både katter og hunder.🤗 Til neste år får jeg dekke over med plast en stund. Man kan ikke tro at kattene skal la pallekarmen være i fred.😂

    4. 4.000 for en fergetur? Det var drøyt!
      Venninna mi skulle få kjøkken helt hjem (Ikke IKEA) Hun turte knapt forlate blokkleiligheten den uka, for hun fikk beskjed om at kjøkkenet kom i uke 39. Noen fikk henne til å ringe firmaet og få et litt mer nøyaktig leveringstidspunkt. Hun så gjorde, og fikk beskjed om “torsdag ettermiddag”. Greit og presis nok.
      Det var bare det at da hun kom hjem fra trening onsdag – i et forrykende regnvær – så var kjøkkenet kommet mens hun var borte og sto i esker lina opp på plenen foran blokka hun bor i. …
      Så pass på at du er der når Bring kommer til kaia, så de ikke bare setter kjøkkenet ditt på kaia – eller på havet.

      1. Ja, det er dyrt for en fergetur som tar 10 min.😱
        Vi har sagt at sjåføren må ringe i god tid slik at vi får sjansen til å reise over med ferga. Det er kun ett kai, så hvis det regner blir det stående ute, ja.😨

    5. Rekker ikke å kjede deg skjønner jeg. Men er vel ikke helt enig i at dere skal måtte betale enda mer, når dere allerede har betalt for frakt helt hjem.
      Godt dere har muligheten til å hente da. Ikke alle som hadde hatt det 🙂
      God lørdag! 🥰

      1. Nei, vi har allerede betalt over 6000 kr for å få det fraktet hjem, sp det var drøyt med 4000 kr til.😱
        Med litt planlegging så får vi det nok til. Der er som du sier tross alt bra at vi kan få det sendt og slipper å kjøre til Trondheim for å hente.😅

    6. Jeg håper du får alt du har bestilt med en gang.
      De gangene vi har kjøpt kjøkken har ikke det vært tilfelle.

      1. Gulp!😨😱
        Det håper sannelig jeg også.😅
        Det er litt krise hvis man blir stående uten vesentlige ting.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg