Tusseladdgenser + Fargekart

Gratulerer så mye med kvinnedagen i dag!

Strikking har opp gjennom årene vært ansett som en kvinnesyssel, men visste du at for flere hundre år siden var det bare menn som strikket? Det ble ansett som et håndtverkerfag på lik linje med trykkerikunsten og smeden og faget gikk ofte i arv.

I dag er det nok størst prosentdel av kvinner som strikker, men strikking er absolutt blitt en hobby og jobb for menn også. 

Min svigerfar var veldig flink til å strikke. Han strikket selbuvotter og det meste av kompliserte mønstre og teknikker. 

Søndagsstrikken hos meg er Tusseladdgenseren til min kommende svigerdatter og nå holder jeg på med den verste delen: 18 omganger med 3 farger. Det går sååååååå innmari sakte!

Garnet jeg strikker i er Blåne Pelsullgarn, med Troll til den hvite fargen.

Jeg er allerede begynt å planlegge de neste genserene jeg skal strikke.

Denne gang skal jeg strikke i Alafoss Lopi.

Er det flere enn meg som elsker slike fargekart?

Jeg kan sitte i evigheter å sette sammen forskjellige farger for å finne den fargekombinasjonen jeg liker aller best.

Jeg tror jeg har bestemt meg for hvilke farger neste genser skal få.

Må bare bestille litt mer garn først OG ikke minst strikke ferdig den genseren jeg holder på med. Veldig bra hvis garnet IKKE kommer før jeg er ferdig med denne. Det er altfor fristende å starte nye prosjekter! 

I dag er det en lang dag på jobb med mye matlaging før jeg kan tenke på å ta fatt med å fortsette med mønsterstrikkingen.

RIKTIG GOD SØNDAG OG KVINNEDAG ALLE SAMMEN!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg