Tretoppvotter – Gratis og franko!

Votter trenger ikke å være superkompliserte for å være fine.

Tretoppvottene er et godt eksempel på votter med stilig mønster i bare en farge.

De passer like godt til damer som til menn, men du må nok justere mønsteret litt for å få dem til å passe til en mannehånd, eller du kan strikke i tykkere pinner, eventuelt i litt tykkere garn.

Copyright: Carosknit Design

 

MØNSTER: TRETOPPVOTTER

GARN: KARISMA ELLER LIMA

PINNER: 3.5 MM

STØRRELSE: DAME

 

Disse har jeg lyst å strikke. Du lærer deg kjapt mønsteret og det tar nok ikke lang tid før du kan det utenat.

Copyright: Carosknit Design

 

Etter at jeg har fått unna noe kontorarbeid, har jeg begynt å rydde og bestille inn nye varer i garnbutikken.

Jobben vil nok ta flere dager siden det har vært mye folk i sommer og det vil ta tid før jeg får alt på stell.

Hyllene må ryddes og fylles opp med garn jeg har på lageret og jeg må få oversikt over hva som må bestilles.

Noen garntyper er gått ut og havner i halv pris kassen i gangen.

Når jeg først starter å jobbe i garnbutikken, går tiden himla fort og plutselig var klokka blitt så mange at minstemann var kommet hjem fra skolen.

I dag har jeg laget Kylling m/tagliatellesnadder til middag. En ny rett for meg, men den falt tydeligvis i smak hos de andre i huset, for det var ingenting igjen i gryta etter middag.

 

Minstemann skal kjøres på fotballtrening i ettermiddag og før det skal vi få unnagjort leksene. Matte er visst på planen i dag. Best å få det gjort før fotballtreningen starter.

 

Kattungene begynner langt om lenge å leke med kattelekene jeg kjøpte til dem i Bodø. Ellers synes de det er mest spennende å henge i gardinene og leke med garn og strikkepinner.

 

Men, NÅ skal jeg ta meg selv i nakken og rydde kjøkkenet og stua!

Hvordan har din dag vært?

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg