Tova tøfler – Min gratisoppskrift

Tove tøfler er fine julegaver og disse her er strikket på bestilling og havner nok under juletreet til noen i år.

Copyright: Strikkekjerring

Disse er i størrelse store føtter og ligger nå til tørking etter at de har vært tovet litt i vaskemaskinen og deretter i tørketrommelen.

Toving i tørketrommelen synes jeg er veldig fint.

Da kan man stoppe underveis og se om det er blitt passe tovet.

Tøfler og votter blir myke og fine på denne måten.

Mønsteret på disse tøflene har jeg laget selv og oppskriften finner du

HER

Disse er strikket i Hegre på pinne 6 mm.

Nå er snart hele bestillingen ferdig, så da blir det ikke lenge før alt skal sendes avgårde.

Copyright: Strikkekjerring

På jobb i dag har jeg bakt kaker og siden det er Farsdag i morgen, ble det en kake med barter og røde roser.

Det skulle være en passende kombinasjon det.

I morgen skal alle ungene og svigerdatter komme på farsdagsmiddag og vi skal spise Lammeskank med rotgrønnsaker og lammesaus og kaker blir det til dessert.

Musikermannen er dratt avgårde på en liten spillejobb, så jeg skal benytte anledningen til å snike meg til å pakke inn farsdagsgavene.

Opp gjennom årene har han fått mye forskjellig i gave.

Da de eldste ungene var ganske små, fikk han til sin store overraskelse hockeyskøyter i farsdagsgave.

Da det ble skikkelig is på vannet skulle han prøve dem etter mørkets frembrudd, mens han var sikker på at han var heeeelt alene.

Men han ble oppdaget av biler som kjørte forbi og skjønte hva han drev med, så da fikk han flombelysning på skøytebanen OG publikum, he, he…

Den skøyteturen ble ganske så kort.

Musikermannen har også alltid vært glad i å våkne av klokkeradio, så alarmen har han stilt inn hver kveld siden han var ungdom.

Problemet var bare at etterhvert ble jo FM-sendingene slutt og DAB tok over, men tro ikke at han sluttet med å stille inn klokkeradioen likevel!

I mange måneder våknet vi hver morgen av skrapingen av den tidligere FM-sendingen.

Ikke vet jeg om han innbildte seg at det plutselig skulle komme musikk ut av høyttalerne, men jeg ble etterhvert lei og kjøpte ham en DAB-klokkeradio og mannen ble overlykkelig!

Tenk å bli så glad for å få en DAB-klokkeradio!

Han er også svært glad i kaffe og favoritten er slike kapsler som han bruker på en kaffemaskin jeg kjøpte for noen år siden.

Problemet var bare at det gikk med svære mengder med slike kapsler og Musikermannen hadde jo konstant hjerteklapp av all kaffen han drakk, så til slutt mente at han at dette kunne ikke fortsette lenger og slutten å mase om at jeg måtte kjøpe nye kapsler i ett kjør.

Ett år fikk han derfor en slik Julekalender med kaffekapsler, slik at han kunne drikke en kopp av den kaffen hver dag.

Lykkelig ble han jammen da også!

Alt i alt tror jeg nok han synes Farsdag er en fin oppfinnelse og han gleder seg nok til en fridag hvor jeg skal styre skuta på kjøkkenet, mens han kan få gjøre hva han vil.

Om han kommer til å huske at det skal være omvendt når det blir morsdag er en annen sak….

 

HA EN GAVMILD AFTEN!!

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

8 kommentarer
    1. Farsdag er en merkedag. Ikke minst for min far. Han er 92, og veldig klar. Søster ringte i dag og sa at hun hadde vært hos Pappa i dag, da hun var bortreist i morgen. Fortalte at farsdag for han fremdeles var like viktig. Og jada jeg har kjøpt inn gave og har tenkt å ta turen.
      Gubben her fikk hockey skøyter til jul ett år da ungene var små. Ble sendt på stadioen på isbanen der i romjula sammen med halve slekta. Publikum nok. Men han er ganske flink. Vi var på et tjern og gikk på skøyter sammen med svoger i 2020 (Ikke jeg da, hadde helt sikkert brekt noe) Men han kan fremdeles kunsten selv om han nermer seg 60.

      1. Farsdager er viktige å markere.🤩🎉🎂
        Sannelig ikke verst alder på din far.🤩
        Musikermannen hadde aldri gått på skøyter før, så det var derfor han tenkte å prøve i all stillhet for seg selv.😂

    2. Herlig, de tøflene der har jeg falt for en gang før og lagret oppskriften din her på data. Men ikke strikket..Håper jeg rekker det en dag. Fine..Så takk igjen for oppskrift..
      Farsdag i morgen…min pappa er jo død, men feiret alltid farsdag hos han når han levde. Han elsket å få gaver og besøk og kake..Kaken så nydelig ut..

      1. De er enkle og kjappe å strikke disse tøflene.🧶
        Min pappa er blitt 75 år, så det blir nok en tur dit også i løpet av ettermiddagen, vil jeg tro.🎂🎁
        Man vet aldri hvor lenge man har dem.❤️

    3. Så snill du er og familien din. Faren i huset er heldig:)
      Masse ideer her til farsdagsgaver:)
      Ettersom jeg er ikke i Norge ennå, bestilte jeg blomster til min mann isteden sammen med datteren vår:)

      1. Blomster er også veldig koselig å få.💐
        Det er hyggelig å sette litt ekstra pris på dem.🌹

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg