Tøffe tøflus – Gratis oppskrift

Høstmørket kommer stadig sigende på oss og temperaturene faller.

Copyright: Strikkekjerring

Om vi liker det eller ei, så har vi en kald årstid foran oss, så ull må vi ha.

Når vi er ute, må vi kle godt på oss slik at vi ikke fryser og blir syke.

Visste du at ørene våre har ganske stor overflate i forhold til volumet og det gjør at de er ekstra utsatte for nedkjøling og frostskader hvis man er eksponert for kulde over tid.

Kald luft svekker immunforsvaret vårt og nå kommer vi snart over i oktober og lavere temperaturer, så da er det lurt å finne fram litt mer varme klær.

Jeg liker ikke å fryse på føttene, så da er det varm ull som er løsningen.

Disse tøflene er raske og enkle å strikke og det kan kanskje være lurt å ha noen par liggende som andre kan låne når de er på besøk eller å ha noen i skuffen klare som en gave til noen du kjenner som kanskje ikke strikker selv?

Mønsteret på disse er på svensk og er egentlig ensfarget, men jeg har lagt til noen border for moro skyld.

Her har jeg fått brukt en del av garnlageret mitt og jeg er veldig fornøyd med at jeg fikk brukt det hvite som har ligget i en kasse i mange år.

 

MØNSTER: RAGGTOSSA SLIPPERS

GARN: GARN SOM PASSER TIL PINNE 4.5 MM. JEG HAR BRUKT ARCTIC OG NEPAL

STØRRELSE: DAME

PINNER: 4.5 MM

 

Etter jobb i dag, har jeg vært ute en tur med hunden.

Man må være kjapp hvis man skal unngå å drukne i regnet som kommer ned, men jammen var vi heldige og kom oss i hus før neste regnskur kom.

 

30. september var nok en viktig dag for Johann Gutenberg.

Da trykte han en bibel, som verdens første trykte bok i 1452.

Det er også Botswanas nasjonaldag i dag. De ble selvstendige i 1966.

I dag er det også 5 år siden en stor sanger og låtskriver døde:

Kim Larsen var en av Danmarks mest populære artister fra 70-tallet og utover og jeg hører veldig ofte på musikken hans.

Akkurat nå holder faktisk Musikermannen hus i Musikkbua si og spiller inn en versjon av This is my life, uten at han nok vet at det i dag er akkurat 5 år siden Kim Larsen døde

This is my life er en av de få kjente sangene som han skrev på engelsk.

Jeg tror sannelig jeg skal spille noen Kim Larsen sanger i kveld og legge opp til noe nytt på pinnene.

Det MÅ jo bli en bra lørdagskveld, det!

 

ØNSKER DEG EN STRÅLENDE LØRDAGSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

16 kommentarer
    1. Nydelige tøfler, likte de godt. Fint med litt ekstra mønster også <3 Du og du hvor tiden går…..Man blir jo helt skremt..
      Kos deg masse med kvelden.

      1. Ja, det fyker avgårde og nå har vi allerede oktober!🥸
        Den tiden den går altså bare fortere og fortere og før vi vet ordet av det, så snør det.😅

          1. Ja, er det ikke typisk.😅
            Dagene løper bare fortere og fortere og vips! så har man ikke så god tid likevel.🫣

    2. Veldig fine. Kjekt med tøfler i hus, og ha et par liggende til gjester. Går med ullsokker hele året for jeg hater å fryse. Kim Larsen hørte jeg en del på.
      Ha en fin ettermiddag.

      1. Ja, det er veldig kjekt å ha noen ekstra par tøfler på lur.🧶🤗
        Nyt søndagskvelden!🤩

    3. Fine tøfler, og slike er sikkert kjekt å ha som lånetøfler, ja 😊 Det er fortsatt rundt 30 + her hvor jeg er, men må nok over til ull om et par uker jeg også! Kos deg med Kim Larsen i kveld! 😊

      1. Godt og varmt hos deg.🥰
        Det er bare å nyte før du må tilbake til kjøligere dager i Norge.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg