Temperaturskjerf, ja!!

Har du strikket Temperaturteppe?

Det har jeg. Det går altså ut på å strikke en rille for hver dag etter hvilken temperatur det er ute.

Copyright: Tara Marie

Nå er det kommet ett nytt mønster i samme sjanger: Temperaturskjerf.

Hvis du synes et teppe er i meste laget, kan du strikke et skjerf i stedet.

Det strikkes rundt og rundt på liten rundpinne.

Veldig smart!

Copyright: Tara Marie

Farger og garntype velger du selv og intervallene på temperaturene.

Alt etter hvor mange farger du har lyst til å ha i skjerfet ditt, velger du hvor mange grader en farge skal dekke.

Copyright: Tara Marie

Skikkelig fint blir det til slutt når året er omme.

Det kan også være et smart prosjekt for restegarnet ditt.

Mønster og fremgangsmåte finner du i linken til bloggen under her.

Du kan også kjøpe en utskriftsversjon hvis du vil.

 

Mønster: Temperaturskjerf

 

Å strikke en runde hver dag har de fleste tid til.

 

Det har vært en hektisk dag på jobb hos oss og sannelig var det bra mamma var på hytta og kunne trå til å hjelpe oss både i går og i dag. Ellers hadde jeg nok stått enda med oppvasken, ha, ha….

Etter jobb har jeg vært på tur med hunden og siden været var blitt fint igjen, har vi tatt en runde med vedsaging og klyving i kveldinga. Mye av snøen er smeltet de siste 2 dagene, selv om det ligger mye igjen i fjellet.

På tirsdag er det meldt sol og 17 grader, så da blir det nok full vår håper jeg.

I morgen er det helt fri, så siste dagen av påsken skal nytes hjemme.

 

HÅPER DU FÅR EN RIKTIG FIN SØNDAGSKVELD!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

 

10 kommentarer
    1. Det så ut som et flott skjerf! Og artig med sånn variasjon på fargene..ser Kjerringtanker strikker slikt teppe nå og jeg følger med for det blir flott…
      God kveld…

    2. Det var et fint skjerf, for dem som ikke har så god tid 😉 Jeg hadde nok blitt for utålmodig til å strikke bare en runde/rille hver dag 😉 Men fine farger i det skjerfet du viser her ♥
      Godt å ha helt fri endelig, og jammen godt du fikk litt hjelp. Nå kan du slappe av, velfortjent ♥♥

      1. Ja, det skal bli godt med litt fri etter hektiske påskedager hos oss.
        Man kan også strikke skjerf fra det året man er født eller ett annet merkeår hvis man vil. Da trenger man ikke å vente til neste dag.😊👍🏻

    3. Ja, når man tar en runde pr dag blir det ikke nødvendigvis så langt heller 😀 Jeg så for meg noe voldsomt langt hvis man skal strikke et helt år 😮

      1. Jo, du sykeste! DET hadde nok blitt et langt skjerf.😂
        Det holder med en omgang per dag. Det er mer overkommelig!🤗🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg