Strikk din egen julegenser – Gratis mønster

Copyright: Sandnesgarn

Jeg er nå i innspurten av strikkingen på julegensere til mine sine.

Jeg har strikket Stjernegenser og Hjertegenser til dem.

Det er koselig med julegensere og her har du gratis mønster til en herlig julegenser.

Masse fine julemønstre og den kan strikkes i mange fine farger for å få ditt eget uttrykk.

Copyright: Sandnesgarn

 

 

Gratis mønster: Julegenser

Garn: Alpakka

Pinner: 3 og 3.5 mm

Strikkefasthet: 22 m per 10 cm

Størrelser: XS-XXL

 

Raglanfelling er det også, så da blir det lite montering.

 

Gårdagens runde med julebord er over og jeg må alltid slappe av litt før jeg legger meg og da strikker jeg.

Jeg ble derfor ferdig med mønsteret på Hjertegenseren. Da er det bare straka vegen, så blir nok genseren ferdig i morgen. I dag er det nemlig mer julebord, så jeg skal straks i gang.

Copyright: Strikkekjerring

 

I dag skal det også bakes kaker til kaféen, så det blir sent i kveld før jeg er ferdig.

Vi har også folk som bor på overnattingsrommene, så rom skal vaskes i dag.

Musikermannen har vært en tur på jobb og laget frokost til noen som har bodd der i natt, mens jeg har fått minstemann på skolen. Musikermannen har nå et prosjekt på gang i studioet sitt, så nå skal jeg bare lufte valpen før jeg drar på jobb.

Det har vært dårlig med nattesøvn i natt, slik det pleier å være når det har vært en lang arbeidsdag.

Da er det tungt å komme seg i drift på morgenen.

Jeg følger litt med på smittesituasjonen i Norge nå, siden jeg skal reise på en helsetur til Oslo i neste uke.

Jeg begynner å bli i tvil om det er så lurt å reise, så det er mulig at jeg må prøve å få utsatt timen, til det blir litt roligere på smittefronten.

 

ØNSKER DEG EN FLOTT 2. DESEMBER!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg