Speedy Selbu Mittens – Norsk oppskrift

Påskestrikkeprosjektet mitt er ferdig.

Copyright: Strikkekjerring

Vottene er et kjappstrikka prosjekt, så det er raske votter å strikke og dermed greie å bli ferdige med i løpet av påska.

De strikkes i ganske tykt ullgarn og skal ikke toves, men det blir likevel gode og varme votter.

Mine er strikket i Hegre, som er et utgått ullgarn jeg har en del av, så jeg har absolutt tenkt å strikke flere av disse her.

Votter er absolutt ikke min favorittstrikk, men votter trenger vi jo alle og da er det fint om de er kjappstrikka.

Mønsteret er på norsk, hvis du også har lyst til å prøve deg på disse.

Jeg brukte litt over ett nøste i bunnfargen og litt under ett nøste i mønsterfargen.

Bruker du for eksempel Lett Lopi, så tror jeg du har nok med ett nøste i hver farge, siden det er mer meter på nøstet.

Mellomste Bukkene Bruse er flyttet nordover til Drag og Minste Bukkene Bruse skal flytte til Hammerfest i august, så jeg er allerede begynt å tenke på at de trenger varm ull til vinteren.

Da må mor svinge strikkepinnene og da er det kjekt med slike prosjekter som går fort å strikke.

Copyright: Strikkekjerring

Innsiden er vottene er ganske tradisjonelle og tommelen skal også strikkes i mønsterstrikk.

Det er egentlig noe knot, så noen ganger strikker jeg ensfargede tomler, men denne gang valgte jeg å strikke mønsteret slik det skulle være.

 

OPPSKRIFT: SPEEDY SELBU MITTENS

GARN: JEG HAR BRUKT HEGRE, MEN DU KAN BRUKE LETT LOPI, VAMS ELLER FRITIDSGARN

STØRRELSER: DAME S/M OG M/L

PINNER: 3.5 MM OG 5.5 MM

 

Copyright: Strikkekjerring

I dag fikk jeg denne flotte boka og te av mine snille påskevenn.

Den hadde jeg ikke fra før og her er det masse lesestoff og oppskrifter på både strikk, hekling og litt søm.

Den har jeg tittet litt i i dag og skal fordype meg i litt mer senere.

 

Mars har føket avgårde og det er snart tid for oppsummering av hvor mye jeg har strikket, garn inn og ut og planer for april.

Det skal du få høre mer om de neste dagene.

Jeg må også velge meg et fokusprosjekt av UFOene eller WIPene mine for april og du skal også få høre hvordan det har gått med fokusprosjektet for mars.

Ble det strikket noe der overhodet??

Tja… Kanskje??…

Fint er det at det går mot vår og deilig er det at det nå er lyst til ganske sent på kvelden.

Jeg er begynt å titte litt på sommertopper og se om jeg finner en eller flere jeg skal strikke fremover.

Påska er jo ikke riktig over enda, så jeg håper dere alle koser dere, enten dere er hjemme eller på påskeferie.

 

HA EN FINFIN 1. PÅSKEDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg