Soria Moria Hentesett er ferdig!

Etter en liten innsats i går kveld og festing av tråder nå på morgenen, er hentesettet ferdig.

Copyright: Strikkekjerring

Det vil si at buksa og jakken er ferdig, men jeg skal strikke sokker og kanskje en lue også.

Lua likt ejeg ikke helt fasongen på, så det er mulig jeg må se om jeg får til å lage en annen lue, men med innslag av mønsteret fra jakken og buksa.

Sokker skal det også bli, men det gikk med mer garn enn jeg trodde, så jeg har ikke nok garn til hele settet.

Jeg må nok ha ett nøste til vil jeg tro.

Buksen har jeg satt i en strikk i livet på og strikket høyere bak, slik at det blir plass til en liten bleierumpe der.

Jeg har strikket settet i størrelse 0-3 mnd og det er strikket i Drops Baby Merino.

Copyright: Strikkekjerring

 

MØNSTER: SORIA MORIA HENTESETT

GARN: DROPS BABY MERINO

PINNER: 2.5 MM OG 3 MM

STØRRELSE: 0-3 MND

Copyright: Strikkekjerring

Håndleddet mitt har fått juling i løpet av helga og verker.

I dag skal jeg ikke løfte så mye, så da roer det seg sikkert ned.

Regnskap er det som skal gjøres i dag og ikke minst rydding og vasking etter helga.

Det er mye jobb som skal gjøres utenom åpningstid.

Jeg har også flere overnattingsrom å vaske, som jeg ikke rakk i helga.

Men det er godt å få gjort unna slikt arbeid også.

Denne uka skal det også leses sakspapirer og hele fredagen skal tilbringes i møte i en kommunal nemnd.

Ellers er også timeplanen full av gjøremål denne uka, så det blir neppe kjedelig, ha, ha…

Mildværet har satt inn, så nå kommer blankisen frem igjen.

Det skal regne og regne de neste dagene, så det er håp om at en del av isen forsvinner.

Jeg skal innrømme at jeg gjerne vil se litt barmark nå.

 

HA EN STRÅLENDE START PÅ DEN NYE UKA!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

18 kommentarer
      1. Takk for det.🤗
        I dag nyter jeg synet av hver centimeter med snø og is som forsvinner av regn og vind.💪🏻🤩

    1. Hentesettet er bare rålekkert. Du er så snar å strikke. Ikke som meg det går en evighet. Ha,ha. Har heklet 6 par adventstjerner. Like greit og bli ferdig med det nå, og stive dem i god tid før jul. En er bortbestilt. Får nok solgt resten. Skal også bli ferdig med pleddet. Man er ikke arbeidsledig.

      Blank is på veiene, og i avkjøringen. Tenkte en tur i postkassa å se, men har fått forbud mot å gå ut. Best å lystre, vil ikke brekke noe en gang til. Ha en fin uke.

      1. Takk for det.🤗
        Jo, du blir nok kvitt de stjernene når det nærmer seg adventa.🤩 Alle vil jo ha slike i vinduet.🥰
        Det er best å holde seg inne når det er bare blankis ute.🥶Legevakta har jo alltids nok å gjøre fra før.😅🙈

    2. Lekkert og alldeles nydelig hentesett fra ei bestemor.
      Håndleddet ditt ser ikkje godt ut. Av timeplanen høres det ikkje ut som det får mye ro…
      God bedring.

      1. Takk for det.🤩
        Nei, håndleddet har det ikke helt godt akkurat nå.
        Ha en riktig fin kveld!🤗🤩

    3. For et nydelig sett med hullmønster. Tenker at babyen blir fin når den får på seg dette 🥰
      Ja det gå hardt utover armer og håndledd, både når man jobber hardt og sitter med håndarbeide. Selv får jeg ofte blemmer på huden, som ser ut brannsår, når jeg sitter å strikker eller hekler for lenge av gangen.

      Forresten, kusinen min delte et avisoppslag på Facebook i helgen fra Avisa Nordland om dere. Vet ikke om det var noe som er skrevet nå, eller om det var en eldre artikkel. Jeg kunne ikke lese artikkelen for den var bare for abonnenter. Trodde kusinen kjente dere, men hun har vist bare vært gjest… Hun syntes jo at det var artig at du og jeg kjente hverandre igjennom bloggen 🥰

      1. Takk for det!🤩🤗
        Jo, det var en avisartikkel som var i forrige uke.👍🏻
        Hun har sikkert vært gjest hos oss og hun har vært og hørt Musikermannen spille.🎸💃

    4. Å, det var fint hentesett! 😀
      Minner meg om det jeg strikket til mil førstefødte, men med mindre mønster ☺️
      Rakk ikke bli ferdig til hun kom, men det var like greit, for hun var så lita at det ikke passet før etter noen mnd 😄
      Du har nok å gjøre ja 🙂
      God mandag! Klem ❤️

      1. Ikke godt å vite når de kommer eller hvor store de er. Det skal være sikkert.😅
        En ny fin uke ønskes deg.🤩🥰

    5. Vakkert dette settet, nydelig håndarbeid og garnet er mykt..Fine fletter både på jakka og buksa..
      Enig med deg om lua, den var litt satt…Men du lager sikkert noe fint, kanskje med egen oppskrift..
      Ha en fin kveld! 🙂

      1. Det gjør seg med litt pynt med hullmønster og fletter.🤩🧶
        Jeg får se hva jeg gjør med lua. Det blir nok ikke den som er i mønsteret, nei.😅

    6. Alldeles nydelig hentesett til den kommende skatten…i dag har isen fått fart på seg her i Bodøbyen og omegn, så hipp hurra for det. Starta turen med kjettingbrodder men de ble plukka av etterhvert. god bedring til armen.🙏⚘️⚘️⚘️

      1. En del pirk med dette settet, men jeg ble fornøyd.🤗
        Mye is har smeltet her også heldigvis, men det er så mye vind at det er litt verre med kommunikasjonene disse dagene.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg