Sommertepper! MY ASS!!

I år som i fjor og årene før der igjen, ventet vi og forberedte oss på sommeren som GARANTERT kom!

Copyright: Strikkekjerring

Optimistisk byttet vi ut tykke vintertepper med tynnere og lettere sommertepper.

Nå var det jo 10 grader pluss, skal vite!

Og vi skulle jo ikke ligge å svette oss gjennom natten når midnattsola og sommervarmen slo til med tropenetter og en sinnsyk varme natten gjennom.

HELE SOMMEREN!!

Musikermannen nikket bekreftende da jeg fastslo at NÅ var det på tide å bytte til de fine og lette sommerteppene.

Det var klart at vi skulle legge bort vinterteppene til i oktober.

Såpass skjønte jo han også!

Sommertepper kom på og vinterteppene ble behørlig luftet og pakket pent bort.

At vi hutret oss passe søvnløse av frost de neste ukene nevnte vi ikke med ETT ord.

Sommervarmen kom jo snart, så det var bare å holde ut!

I slutten av juni kom sommervarmen!

30 grader varme på dagen og glohett på natta.

Vi nikket begge bekreftende: Joda, det var sannelig bra vi hadde byttet til sommertepper!

Sommervarmen varte i hele 2 dager før vi var tilbake på alt fra 9 til 12 varmegrader og vi lå atter igjen og hutret og småfrøs gjennom natta.

Men vi holdt stand!

Det var jo juli og sommeren kom jo tilbake.

Snart!

Eller??

Julien gikk og sommervarmen lot vente på seg.

Jeg vurderte et svakt øyeblikk om jeg skulle finne fram ullsokkene etter at tærne kjentes ut som istapper når jeg våknet.

Jeg så at Musikermannen også vurderte skuffen som han visste det var gode varme ullsokker i, men han sa ikke ett ord og holdt stand han også.

Augusten kan jo by på tropenetter her i nord.

Det VET vi!

Det har skjedd mange ganger og kan også skje i år.

Men 6. august fikk Strikkekjerringa nok!

Helgevasken skulle tas og jeg tilbød meg å ta romvasken og sengklesskiftet ene og alene.

Musikermannen måtte gjerne ta seg en tur i Musikerbua si og kose seg med gitarene mens jeg vasket loftet og byttet på senga til helga.

Han var ikke tungbedt og jeg var rask om å komme meg opp på loftet, finne fram vinterdyna og bytte teppe i en viss fart.

Sommerteppet ble pakket pent sammen og lurt inn i skapet.

Loftet ble vasket og jeg redde opp på beste vis med sommerlige kreppdynetrekk.

For den oppmerksomme, så ser dere at mitt teppe til høyre ser noe tykkere ut enn Musikermannens til venstre.

Jeg har ikke byttet hans teppe, så klart!

Nei, død og pølse!

Jeg satser da på at han er så svimete at han ikke merker at jeg har overgitt meg og tatt vinterteppet tilbake.

Han skal selv få be om det når han innser at sommeren definitivt ikke kommer i år heller og at vinterteppet like godt kunne ligget på heeeele sommeren, med unntak av 2 dager i slutten av juni.

(Men skulle det vise seg at jeg har feil og vi får tropenetter i august, skal jeg stilt og rolig lure meg på loftet og bytte over til sommerteppe igjen, uten at han vet det)

Og dere sladrer ikke, vel??

Gjett om jeg har sovet godt i natt!

SOMMERTEPPER! MY ASS!!

 

 

HA EN SOMMERLIG SØNDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

16 kommentarer
    1. Kjenner meg litt igjen. Her i huset har mannen sommerteppet hele året. Jeg bytter nok til vinterdyna om ikke alt for lenge før jeg fryser i hjel. Vi har nemlig takvifte på soverommet. Var 17 grader her i går. God søndag til dere.

      1. Nei, kanskje likså greit.😊👍🏻
        Lurer egentlig på hva som rant i hodet mitt da den der ideen kom?🤔

    2. Jeg kjører sommerdyne hele året, og så slenger jeg over et ekstra teppe på vinteren om jeg fryser. Er det for varmt om sommeren, ja da er det kun laken som duger 😉 Merker at det begynner å bli kjøligere om natten, for da jeg kom hjem etter midnatt så var gradene nede på bare +12C.

      1. Hvis vi har 12 grader på dagtid er vi fornøyde.🤣😅
        Her skal det ikke byttes mer i år og neppe til neste år heller.😅

    3. Overgangsalder med hetetokter, er det som skal til for at sommerdyna er FOR VARM en nord-norsk sommernatt🤣
      Jeg har i natt vært oppe en runde, mens senga fikk avkjøle seg litt. Og den tia jeg lå i senga, var mesteparten av kroppen utenfor dyna.

      1. Ja, det må nok være den ENESTE grunnen til at dyna er for varm for den nordnorske sommeren.💦😅🤣

    4. Hahaha, blir spennende å høre om han oppdager at du har lurt deg til å bytte til vinterdyne på senga di. Kanskje om han kryper inntil deg? 😉 Her i huset har vi den samme dyna året rundt. Vi bor da tross alt i Trøndelag, ikke så mye varmere her enn i Nord-Norge, shø 😀

      1. Det er en viss fare for å bli avslørt, ja.🙈😅 Jeg skjønner slett ikke hva jdg tenkte på. Det får da være grenser for nordnorsk optimisme.😂🤪

    5. Hehe….her har vi samme dyna hele året, men blir det for varmt, brukes bare dynetrekk. Dyrene våre er en mellomting, så de passer fint uansett.
      Og vi har også tenkt som dere, at i juli blir det sommer, ihvertfall i august, for det MÅ jo bli sommer 😳😁
      Nå har vi bestemt at terrassemøblene kommer ikke ut i år. Vi har stoler og hengekøye, så det blir til nød at vi tar ut store bordet om det mot formodning skulle bli mer enn 2 dager, og grilling 😂
      Ps: Har brukt ullsokker nesten hele sommeren vi 🤣

      1. Ja, jeg fatter ikke hva jeg tenkte på og at mannen heller ikke rådde med seg skjønner jeg heller ikke.😅😂💦

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg