Sol ute, sol inne.

Der var hun jo!!

Copyright: Strikkekjerring

Sola altså.

Vi har sola på huset 18. januar, men da var jeg ikke hjemme.

Først i går var jeg hjemme på dagtid, slik at jeg fikk sett henne.

Mens jeg satt og sydde på sirkelskjørtet, kjente jeg at hun kom strålende inn vinduet i stua.

Det er godt når sola er kommet tilbake.

Da kan vi virkelig se fremover mot vår og litt mindre snø og is.

Copyright: Strikkekjerring

Sola skinte i stua en halvtimes tid, så den er ikke på huset så lenge enda.

I dag skal vi spille og underholde på en solfest.

Da er “Sol ute, Sol” inne en av sangene vi skal synge og spille.

Jeg har alltid tenkt at dette er en sang for å hylle solas tilbakekomst, men det er jo rett og slett en drikkevise.

Jeg har ikke lyttet så nøye på teksten før nå faktisk.

Det er dessverre ikke mye sol å se i dag.

I natt har det regnet og stormet hele natta.

På veiene er det blankis, så vi må beregne oss litt ekstra tid når vi skal ut og reise i dag.

Musikermannen har fått på seg sceneklærne sine og er klar til avreise.

Jeg skal straks få på meg mine, jeg også.

Minstemann er på tur ut døra og er klar for en ny uke på skolebenken og hybellivet.

Ny uke og vår uke er allerede fullpakket av gjøremål.

Det kommer til å bli travelt, men med masse spennende som skal skje, så da gleder man seg bare til å ta fatt.

Selv om været slett ikke spiller på lag, er jeg overbevist om at stemningen blir god og solfesten kommer til å bli gøy, selv om ikke sola er fremme i dag.

Sola kan være både ute og inne, ikke sant??

 

ØNSKER DEG EN STRÅLENDE MANDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

8 kommentarer
    1. så deilig ,hos oss må vi ventte en måned til før vi får den på huset vårt ,husker ikke dato men mellom 17og 20 februar men her er det snakk om 5 min i førsteomgang så blir det stadig litt lengre ,men vi kan gå ned på hovedveien litt før,om vi vil ha sola i ansiktet ,ha en fin dag og spennende uke :=)

      1. Vi ligger litt høyt opp, så da er vi heldige og får sola tidlig.🌞🌟
        Det kjennes litt mer vårlig ut når sola er kommet på huset.🤩
        En fin uke ønskes deg også.🤗👌🏻

    2. Det var veldig godt å se sola i går, men i dag er det skyet og regn her også. Snø og is forsvinner ihvertfall. 🙂

      Veldig godt å se sola litt nå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg