Skatteoppgjør og Rosa skyer

Når jeg spiser frokost, strikker jeg alltid.

Det er fast takst. Det eneste som byttes ut er garn og pinner i hendene mine.

Copyright: Strikkekjerring

Akkurat nå er det Sorbet Cardigan på pinnene mine.

Det har vært så varmt og så mye å gjøre at jeg nesten ikke har strikket noe de siste dagene.

Her ser dere hvordan fargene ble sammen.

Nå holder jeg på med den siste stripa før jeg skal strikke vrangbord nederst.

Den veier nesten ingenting.

Garnet er Kid Silk, som er utrolig lett og luftig.

Copyright: Strikkekjerring

Det er nok nesten like lett som de rosa skyene som kom snikende inn fra havet og pakket oss godt inn etter en veldig varm dag i går.

Så vi har sovet på en rosa sky i natt, ha, ha….

Men jeg kan love dere at skyene hadde inntatt en helt annen farge til i morges.

Skikkelig grå og langt ned i fjellene lå dem

Nå har de sluppet ned våte dråper også, men vi er lovet lettere vær om noen få timer, så litt regn trengte vi.

Copyright: Strikkekjerring

Naboene er begynt å klekke egg og de triller nedover bakkene og utover i en fryktelig fart.

Slike monsteregg må nå vel være genmodifisert?

Men jeg tror helst det er det ekstra sunne foret her i nord som gjør eggene så store og fine.

Vi har ekstra klar og fin luft her i nord, så det er helt sikkert også en medvirkende årsak til den enorme eggeproduksjonen her.

I løpet av nattens mulm og mørke har også Skatteetaten gjort ferdig sine beregninger og det var ikke mye oppmuntrende lesning.

Baksmell i år igjen!

Etter at Eltilsynet var innom i går, kom det også en aldri så liten liste på mail i går som også kommer til å utgjøre noen tusenlapper.

Huset vårt er fra 1994, så litt smårusk må man regne med.

Ingen fare for at pengene blir lenge på konto, ha, ha…

Nå skal jeg smekke ihop litt kaker og snitter og pynte bord til minnestund og innimellom der vaske flere rom til nye turister i kveld.

Litt bedre temperatur å vaske og lage mat i i dag, tross alt.

 

SEIL GJENNOM ONSDAGEN PÅ EN ROSA SKY!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

13 kommentarer
    1. Her kaller vi det traktor egg, Ha en fortreffelig dag der oppe i nord. Håper vi får til slekts treff neste år. Når jeg ser bildene du legger ut får jeg bare mer lyst til å reise til verdens beste plass

      1. Jo, det er nok en del som kaller det traktoregg her også.🤗Men jeg tror ikke det kommer traktorer ut av eggene, dessverre.🤣Nydelige dager i nord nå.☀️

    2. Kjedelig med baksmell på skatten. Den genseren var flott altså. Varmt her i går med 31 grader. Varmt da jeg våknet oppspist av mygg. Er i vogna, og sovet som en stein i natt. Vinduer åpne og da ble det gjennomtrekk. Nyt dagen.

      1. Ja, det er alltid sure penger å betale. Hos oss gikk det fra 31 grader i går, til 13 grader i dag, så det skifter jammen fort.😅Men vi trengte å kjøle oss litt ned etter gårsdagen.😂

    3. Så kjedelig med baksmell. Og el-tilsyn. Men bra at det kommer noen regndråper før mer sol. Og så håper jeg du får nyte dagen også, tror ikke du har mye ledig tid. 🙂

      1. Ja, begge deler ble ekstra utgifter.😅Denne dagen er veldig travel og alltid skjer det noe man ikke hadde regnet med. Men i kveld er det TV og avslapping altså.🤗

    4. Ikke så mye egg her jeg bor rett utenfor Oslo, men jeg ser de jo når ferden går litt lengre unna. Det blir ikke noe håndarbeid på meg om dagen pga av skulderen, men jeg har litt av hvert linet opp til den er bedre. Ha en fortsatt fin onsdag 🥰

      1. Her er det fullt av dem. Tror de formerer seg mye fortere enn kaniner også.😳
        Det er kjekt å ha planene ( og garn!) klare til skulderen blir bra igjen.🤗Og det bør jo helst skje fort, fort!👍🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg