Sensommerlus, for små og store

Skolen og barnehagene er i gang og dessverre dukker det ofte opp lus etter at vi har vært rundt omkring og reist og overnattet andre steder enn hjemme. Av og til kan man være uheldig å få ubudne gjester i heimen. De som har hatt hodelus i huset, vet at det er en møysommelig jobb å bli kvitt. Det kan være veldig lurt å ta en ekstra sjekk på små og store nå når hverdagen er i gang igjen.

 

Men, Sensommerlus er noe helt annet! Det er nemlig en flott genser med lus i mønsteret, til både små og store.

Disse flotte genserene har Helene Häggemark designet.

Copyright: Helene Häggemark

 

MØNSTER: SENSOMMERLUSMYSIZE

STØRRELSE: XS-XL 91-116 cm i overvidde

PINNER: 4 MM OG 5 MM

GARN: F.eks Peruvian Highland Wool eller tilsvarende

 

Denne blir passe tykk å ha på i høstkulda. Lekre farger sammen og denne tar ikke lang tid å strikke, selv om det er en del mønster.

Til de små, er det en litt tynnere variant.

Copyright: Helene Häggemark

 

MØNSTER: SENSOMMERLUS

STØRRELSE: 1/2-6 ÅR

PINNER: 3 MM

GARN: F. eks Filcolana Indiecita eller tilsvarende tykkelse

 

Jeg liker fargene på den nederste genseren veldig godt. Artig fargesammensetning.

 

I dag har jeg plagdes leeeenge for å få regnskapsprogrammet opp og gå, men langt om lenge fikk jeg det i gang og fikk henta inn backupen, men det viste seg at alt ikke var der, så jeg måtte legge inn en god del som manglet.

Jeg har også fått bakt brød, siden fryseren var helt tom og vi har arbeidsfolk som overnatter på rommene som skal ha frokost.

I morgen må vi bruke tiden på kjøkkenet for å starte å lage opp all maten vi må ha klar til åpning av kafeen på lørdag.

Middagen i dag ble fiskegrateng med poteter fra egen hage, kokt gulrot og eggesmør. Nå skal jeg se TV2 hjelper deg på Sumo, som har startet opp for sesongen igjen. I ettermiddag blir det en tur ut og gå for å få litt frisk luft. Å sitte på kontoret er ikke akkurat noe jeg liker, så det skal bli godt med en luftetur.

 

SO LONG!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg