Rosa fristelser….

Når det er helg kan man jammen unne seg litt ekstra og et kafebesøk med kake og kaffe er hyggelig.

Copyright: Strikkekjerring

I morgen er det Lørdagskafe hos oss og jeg har blant annet bakt slike rosa fristelser.

Det er marengsbunner som jeg har sprøytet i en sirkel som er åpen inni.

Oppskriften får du her:

 

Sett stekeovnen på 150 grader.

 

6 eggehviter

4.5 dl sukker

0.5 ts 7 % eddik

Piskes stivt i kjøkkenmaskin.

Ha sukkeret i litt og litt etter at du har startet kjøkkenmaskinen.

Stopp kjøkkenmaskinen og ha i

1 ts bakepulver

Litt rosa konditorfarge eller annen matfarge.

La kjøkkenmaskinen gå 1 minutt til.

 

Ha bakepapir på stekeplater.

Ha marengsen i en sprøytepose med en tip foran.

Sprøyt ut en sirkel, ca 7-8 cm i diameter.

Fortsett med å sprøyt en sirkel til oppå den første og så en til, slik at du har sprøytet 3 sirkler oppå hverandre.

Lag brettet fullt, med litt avstand mellom sirklene.

Sett brettet i stekeovnen og stek marengsene i ca 30 minutter.

La marengsene avkjøles litt på brettet før du flytter dem over på en rist og lar dem avkjøles helt.

 

Fyll:

3 dl fløte

2 ss sukker

1 pk ferdig vaniljekrem

Pisk fløten stiv sammen med sukkeret.

Ha i vaniljekremen og pisk litt til slik at det blir godt blandet.

Sett marengsen på en asjett og fyll kremen i hullet på marengsen.

Pynt med jordbær, bringebær, blåbær og kiwi eller annen frukt og bær.

Enkelt og greit og veeeeldig godt!

Copyright: Strikkekjerring

Gulrotkake har jeg også bakt i dag og ett par andre kaker jeg ikke har tatt bilde av enda.

Jeg har fremdeles litt jobb til som må gjøres i kveld, så det er ikke fredagskveld riktig enda.

Men mat må man ha, så da er man nødt til å sette seg ned litt av og til.

Er du glad i kaker??

Jeg er egentlig veldig glad i kaker, men etter at jeg begynte å bake kaker så ofte på jobb, er jeg ikke så glad i kaker som før.

Da mister man litt kakelysten, hi, hi…

Jeg vil tro at de som jobber på sjokoladefabrikker heller ikke har voldsomt lyst på sjokolade når arbeidsdagen er over.

Kanskje jeg egentlig burde ha jobbet på en sjokoladefabrikk??

Da hadde jeg kanskje fått kurert sjokoladelysten??

Vet ikke egentlig om jeg vil det når jeg tenker etter….

 

HA EN FIN ROSA FREDAGSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

12 kommentarer
    1. Nydelige kaker, ja nå gjorde du meg sulten på kaker…særlig den øverste…Såååå god ut!!!
      Kos deg og så håper jeg det blir fredag og hvile snart for deg! Godt å ha noe å servere i morgen da!

    2. Dette så veldig så fristende og godt ut. Så koselig med lørdagskafe da! 🙂 Dersom du er interessert kan jeg tipse deg om ulike store matgrupper på facebook der du kan dele slike innlegg. God lørdag 🙂

      1. Så hyggelig!🤗
        Det kan du gjerne gjøre.🤩
        Alltid kjekt med slike tips.👍🏻👌🏻🎂☕️
        Ha en fin lørdagskveld!🤩

        1. Her er bake/kakegruppene som jeg er med i og som det er mange som titter innom og leser innlegg i: oppskrifter på mat og dessert, bakeglade, bakelyst med hjemmet, kakeoppskrifter og diverse, kakeoppskrifter og gjærbakst. God helg videre og håper det var god oppslutning om lørdagskafeen 🙂

          1. Tusen takk!🤗
            Tror faktisk ikke jeg har vært inne og lest noen av dem før, men nå er de lagret🤩🎂☕️

            1. Bare hyggelig, og når man deler blogginnleggene sine om kaker, desserter m.m. vil man få ekstra mange sidevisninger til bloggen sin. Heier på deg og de gode plasseringene dine – Velfortjent! Du skriver så flotte innlegg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg