Revestreker – Norsk oppskrift

Når man er ute på turné blir det gjerne en god del reising og det gir også tid til å strikke.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg var ikke alene om å strikke på båtturene.

Der var det også flere andre som benyttet tiden til å få strikket noen masker på sin ferd til og fra.

Jeg hadde pakket strikkekurven med garn og pinner for å strikke revehalser.

Disse er jo så søte og morsomme å strikke er det også!

Jeg har laget denne i revefarger, men de er like fine i rosa, hvitt eller grønt for den del.

Mønsteret er på norsk og du finner det ved å trykke på linken under her.

 

MØNSTER: REVESTREKER

Garn: Alpakka Wool

Pinner: 3 mm og krok 2.5 mm

Størrelse: Barn

 

Copyright: Strikkekjerring

I går ble det en lang dag på jobb.

Jeg startet på morgenen og var ferdig litt etter kl 20 i går kveld.

Det skal være barnedåp hos oss i dag og vi har vært så heldige å få lage maten til selskapet.

Der skal det være både koldtbord og varmmat og jeg har bakt dåpskaken.

Den skal dere få se bilde av senere.

Det blir derfor en travel dag i dag også.

Copyright: Strikkekjerring

Det er kommet nysnø i fjellene hos oss.

På det øverste bildet vises det ikke så godt, siden skyene har lagt seg ned på fjellene, men her ser du det litt bedre.

Vi går mot en kaldere tid, men jeg har sett at strømprisene i sør har sunket mye de siste dagene og det gleder mitt hjerte.

I media leser vi bare om de negative sidene ved statsbudsjettet, men jeg har lyst til å trekke fram noen positive sider også.

Her hos oss er vi svært glade for at ferga som trafikkerer over fjorden her, blir gratis fra 16. august neste år.

Det er fantastiske nyheter for oss!

I tillegg får borteboere og de som går yrkesfag mer i borteboerstipend og utstyrsstipend.

Det er både jeg og Minstemann glad for og det betyr mye for de som studerer og må bo på hybel.

660 kr mer å måneden er mye penger for de som må snu på kronene.

Jeg kaster sikkert ut en brannfakkel her, men jeg synes faktisk også det er bra at de som tjener mest må bidra mest til fellesskapet.

Tjener man over 750 000 kr i året, så må man betale mer skatt og de bedriftene som har overskudd må betale mer av overskuddet sitt i skatt, også på utbytte.

Jeg eier bedrift selv og betaler gladelig skatt hvis bedriften går med overskudd, så jeg gråter slett ikke for det.

Jeg er mye mer bekymret for at bedriftene sliter med å betale faste kostnader, som økte rentekostnader, strøm, høyere råvarepriser o.l.

Det er nok det som bekymrer de fleste bedriftseiere mest.

Ikke hvor mye skatt de må betale hvis de går med overskudd.

Nei, nå må jeg få ræva i gir hvis det skal bli selskap her!

 

NYT LØRDAGEN!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

6 kommentarer
      1. Ja, alternativet er å ta fra de som har minst og som ofte ikke har mulighet til å si noe. «Ta fra de rike og gi til de fattige» er mer min filosofi.🤗

    1. Vi går unektelig mot den kalde tida, snø i fjella…huttetu. Da vil det gjøre seg med en varm rev rundt halsen. Godt at de som bor hjemmefra får litt mer, det er stor forskjell på dem som fortsatt kan bo hjemme og dem som må starte med et større ansvar for seg, tidligere.

      1. Det er blitt betydelig kjøligere her. I går kveld haglet det faktisk.😨
        Det er godt at hybelboere får litt mer å rutte med fra høsten. Det koster betydelig å mer å bo på hybel enn hjemme.

    2. Det blir bra, med gratis ferge!!! Hurra!! 🙂

      Nysnø ja… vi siger inn i den tiden av året. Du og dere står på må jeg si. Turnè og barnedåper og matlaging og…. 🙂

      Lag deg en god søndag!

      1. Ja, det er veldig gode nyheter med gratis ferge.🤩
        Denne uka har vært svært hektisk, så det blir godt at det blir litt roligere neste uke.😅🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg