Pristest på solsikkefrø!

Hvis du som meg, er glad i å mate fuglene og passer på at de har det bra gjennom vinteren, bør du følge med nå.

Copyright: Strikkekjerring

Prisen på solsikkefrø har steget mye og i disse tider er det fint å kunne spare noen kroner her og der.

Jeg har derfor laget en pristest på solsikkefrø.

Jeg har valgt å holde dagligvarebutikkene unna testen, siden de ofte har bare 1 kg poser, som blir veldig dyrt å kjøpe.

Jeg har kun tatt utgangspunkt i solsikkefrø.

Noen selger også villfuglefrø, som også varierer i pris.

Prisen er tatt utgangspunkt dagens pris og det billigste alternativet til kjeden og fordelt på prisen per kilo.

Jeg kan love deg at her er det penger å spare!!

De som er med i testen er:

Biltema

Felleskjøpet

Europris

Jula

Rusta

Coop OBS Bygg

Clas Ohlson

 

Jeg rangerer fra dyrest til billigst.

Den absolutte verstingen i pristesten er:

RUSTA

Der koster 3 kr solsikkefrø 149,- som gir en kilospris på 49,67 per kilo

 

Sjetteplassen går til:

CLAS OHLSON

Der koster 2.4 kg solsikkefrø i bøtte 99,90 som gir en kilospris på 41,63 kr

Copyright: Strikkekjerring

Femteplassen går til

COOP OBS BYGG

Der koster 4 kg solsikkefrø 159,- som gir en kilospris på 39,75

 

Fjerdeplassen går til

EUROPRIS

Der koster 2.5 kg solsikkefrø 69,90 som gir en kilospris på 27,96

 

Så kommer vi til pallplasseringene:

Bronsjeplass blir det på

BILTEMA

Der koster 4 kg solsikkefrø 109,- som gir en kilospris på 27,25

 

Sølvmedaljen går til

JULA

Der koster 10 kg solsikkefrø 249,- som gir en kilospris på 24,90

 

Så går vi over til gullmedaljen, som går til

 

FELLESKJØPET

Der kan du kjøpe både dyrt og billig, så her må du passe på.

Hvis du kjøper 4 kg koster det 199,- kr som gjør dem til verstingen i pristesten med en kilospris på 49,75, men de har også 20 kg sekker som kosetr 469,- som da gir en kilospris på bare 23,45 per kilo.

Det gjør felleskjøpet til testens prisvinner, men husk å IKKE kjøpe småsekker hos dem!

Som du skjønner er det enorme prisforskjeller på solsikkefrø til fuglene vi tar vare på om vinteren.

Hvis du kjøper inn 20 kg solsikkefrø er det så mye som 524,40 kr å spare ved å kjøpe på Felleskjøpet fremfor å kjøpe på prisverstingen Rusta!!

Det er sjukt mye penger spør du meg!

Langt over dobbelt så dyrt!

Nå håper jeg kjedene leser dette og starter en priskrig på solsikkefrø som kommer både pengeboka vår og småfuglene til gode!

Jeg kommer mer enn gjerne tilbake med en ny pristest hvis jeg ser at kjedene gjør noe med prisene sine.

Ta godt vare på småfuglene våre!

 

ØNSKER DEG EN SPARSOM TIRSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

19 kommentarer
    1. Så fint innlegg og ikke minst nyttig. Har du begynt å mate fuglene. Her nettopp hørte jeg et dunk mot vinduet, på gelenderet satt en litt småforvirra kjøttmeis. Kanskje den prøvde å minne meg på å legge ut mat…

      1. Man må prøve å spare der man kan nå når alt er blitt så dyrt.😨
        Jeg mater fuglene hele året, jeg, men nå er det nok virkelig på tide her. Snøen har lagt seg midt i fjellene nå, så nå trenger småfuglene hjelp.❄️

      1. Ja, det kan du gjerne si.😅
        Alt er blitt dyrt nå og solsikkefrø har steget mye i pris og jeg vil tro det har med krigen å gjøre, dessverre.
        Men man kan hvertfall spare penger ved å handle smart.🤗

    2. Tusen takk for flott innlegg, jeg durer fort ned på Europris når jeg trenger noe…Men har var mye å spare på å tenke litt ja…

      1. Det kan være lurt å sjekke priser i disse dager. Det virker som det er store prisforskjeller på mange ting, så da kan man fort betale mer enn nødvendig.🤗

    3. Pleier å blande, for her går det mer i vill fuglefrø. Litt blanding. Kjøper også nøtter og blander med. Var ikke på Biltema i dag. Bilen på verksted og det tok jaggu meg hele dagen. Men skal sjekke Felleskjøpet her og hva de har. Rusta er rimelig på andre ting enn akkurat mat til fuglene. Nyt kvelden.

      1. Sikkert fint å blande litt.🤗
        Biltema lå ikke så verst an i pris.
        Jeg liker også å handle andre ting på Rusta. De har mye som andre butikker ikke har også.👍🏻

    4. Takk for tips, beliggenheten til Felleskjøpet i Drammen er ute i elva, inngen buss dit, og jeg får ikke med meg stor sekk derfra om jeg går, hehe.. Rusta er jo uaktuelt da de er versting, regner jeg bussutgifter til de andre stedene blir det dyrere enn.. Europris som da blir beste solsikkefrøalternstiv for meg, dit kan jeg gå, er rett nedi bakkene her.. 😜👍🏾

      1. Jeg kjøpte på Jula nå sist siden vi hadde bil med.
        Der var prisen ganske ok for 10 kg.
        Det er lurt å sjekke priser i disse dager.🤗

    5. Greit å vite selv om det ikke blir mating av fugler her i år. Fikk klager etter vinteren så jeg får dessverre ikke lov, og jeg har så dårlig samvittighet ovenfor småpippsen. Klems 🤗

      1. Ser at det finnes ferdig rensede frø, så kanskje det blir godtatt?
        Det blir mye gris med frø, men jeg bryr meg ikke om det, men så har jeg ikke naboer heller.😅

      1. Herlig!🤗👍🏻
        Det hadde de ikke da jeg var der, men det skal jeg jammen sjekke om de har her også.👍🏻

        1. Tips å sjekke hjemmesidene først. Det de har der bør de også ha i butikkene. Europris leder nok priskampen i øyeblikket, særlig når FK sier de er tomme for den 20-kilossekken.

          1. Så absolutt!🤗👍🏻
            Har forstått det sånn at FK har problemer nå med å skaffe de store sekkene og Europris har kommet med noen større sekker nå som er billigere per kilo.🤗👍🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg