Påskepakkekalenderen

Påskepakkekalenderen min fortsetter.

Copyright: Strikkekjerring

Den er virkelig lyspunktet i tilværelsen og her får jeg altså bare alle slike ting som jeg gjerne ønsker meg og man kan vel trygt si at jeg ble superglad da jeg åpnet dette innholdet!

Et nydelig påskeegg, en smart broderisaks og en lekker metallboks fylt av de nydeligste maskemarkørene!

Jeg har kost meg i en evighet bare med å sitte å se gjennom de fine markørene i metallboksen.

Den er skikkelig kjekk å ha i veska når man farter omkring og trenger en maskemarkør eller to.

Egget er allerede hengt opp til pynt og broderisaksa er tatt i bruk.

Det skal dere få se under her.

Jeg elsker farger og alt som er glitter og stas og da jeg var lita var favorittleken ett glass med knapper mamma hadde fått av bestemor.

Du vet, i den tiden da man klippet vekk knappene fra utslitte plagg og brukte dem på nytt?

Så allerede da hadde jeg nok sansen for det kreative.

Jeg får så mye fint i påskekalenderen min at jeg føler at det hadde vært mer enn nok med innholdet i en pakke.

Det ligger masse omtanke og jobb bak denne kalenderen, det kan jeg bare si dere.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har tidligere brodert på denne påskeløperen her, men så oppdaget jeg at jeg hadde gjort en feil og da jeg ikke fant ut hvor feilen var, ble løperen lagt opp.

Når jeg i dag fikk så fin broderisaks, tenkte jeg at jeg fikk forsøke på nytt og finne feilen.

Jeg fant sannelig ikke bare en feil, men to!

Siden jeg hadde festet tråder på både kryss og tvers, tok jeg saksa fatt og klippet opp trådene.

Ja, jeg satser på at jeg har nok tråd til å brodere det jeg har gjort feil på nytt og hvis ikke, må det vel være mulig å få tak i mer broderitråd.

Copyright: Strikkekjerring

Den nye saksa fungerte utmerket, så nå har jeg fått tatt opp alt som var blitt feil.

Du vet, at har du først brodert et korssting feil, så forflytter “galskapen” seg videre og da finner du før eller siden ut at du har brodert feil.

Som oftest er det vanskelig å jukse det til også, så da er det bare å ta den harde veien og sprette opp igjen, selv om det er aldri så irriterende.

Jeg lurer faktisk på at jeg skal fortsette å sy med en annen farge der hvor jeg har startet på det grønne nå, slik at jeg er sånn rimelig sikker på at det blir riktig??

Jeg er hvertfall godt fornøyd med å ha fått denne jobben gjort og at jeg fant feilene til slutt.

Kanskje jeg skal brodere litt videre på denne nå i påska?

Å ta opp er IKKE gøy, men absolutt nødvendig for å kunne fortsette, så det var perfekt at jeg fikk en broderisaks i dag.

Copyright: Strikkekjerring

Vi har ofte bursdag i påska, Musikermannen og jeg, siden han har 3. april og jeg har 5. april, og da har vi mange ganger fått påskepynt i gave.

Denne kule familien her har vi fått av min søster ett år og jeg kan si at det nok er over 18 år siden vi fikk dem.

Det vet jeg, fordi det var 2 kyllinger med og det skulle illustrere vår familie.

(Ikke så ulike de kaklehønsene vi er, kanskje? He, he…)

Det vil med andre ord si at vi fikk dem før Minste Bukkene Bruse var kommet til verden.

De er fremme til pynt hver eneste påske.

Copyright: Strikkekjerring

Disse minitulipanene kjøpte jeg også på Hageland før helga og de har fått plass (så vidt det var..) i en gammel påskekrukke.

Potta var litt for stor, men det får så være.

Jeg fikk nå klemt den nedi og jeg har ikke noen annen krukke som kan passe.

Musikermannen skal på spillejobb i kveld og jeg skal se om jeg ikke klarer å slite litt mer på sofaen utover kvelden.

Jeg er på langt nær blitt frisk, så jeg er spent på om det kommer til å holde med de 3 dagene jeg har igjen av den doble medisinkuren.

Da må det begynne å skje betydelig mer kjempefort.

I mens skal jeg fortsette med enkel strikk når jeg sitter oppe.

Jeg har vært i dusjen i dag og det var egentlig mer enn nok aktivitet for meg i dag.

Nå starter påska virkelig på ordentlig, så jeg håper dere alle har lagt fine planer for påskedagene.

 

NYT KVELDEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

4 kommentarer
      1. Ja, det har virkelig vært noe å kose seg med i påska.🥰🐥
        Jeg liker påskepynt som er litt annerledes.🐥🥰🤩

      1. Ja, jeg har hatt det fremme tidligere, men da fant jeg ikke feilen.😅 (Litt dagslys hjelper nok på😉)
        Håper påska har vært kjempefin.🐥🐣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg