Pagan Sky – Strikkeoppskrift

I 2021 kom denne fine oppskrifta ut og jeg var rask til å sikre meg den.

Copyright: Zanete Knits

Samtidig hadde jeg fått noen penger for en jobb jeg hadde gjort og da var veien svært kort til å handle originalgarnet fra utlandet, he, he…

Siden da har oppskrifta og garnet ligget på vent til fordel for andre ting.

Men så dukket det opp en samstrikk hos Fjellrosa og da kom jeg på at denne hadde jeg jo både garn og oppskrift til i lageret mitt, så da hadde jeg verdens beste unnskyldning for å legge opp, ha, ha…

I tillegg er jeg med på strikkebingoen hennes og i januarutfordringa skulle man strikke med nytt garn, så da slo jeg jo 2 fluer i ett smekk her, siden jeg aldri har strikket med dette garnet før.

Hvis du har lyst til å strikke denne du også, så finner du alt du trenger under her.

 

MØNSTER: PAGAN SKY

GARN: ROWAN MOORDALE

PINNER: 3.25 OG 4.5 MM

STØRRELSER: 75-125 CM I OMKRETS

 

Designeren er også kommet ut med oppskrifta på en jakke i samme mønster, men med tynnere garn,

så hvis du liker det bedre, kan du se på siden til designeren i linken over her.

Copyright: Strikkekjerring

Garnet er skikkelig lekkert og er en blanding av britisk ull og alpakka.

Mønsterfargen ligner på gull synes jeg og sammen med den spesielle mørke gråfargen ble det en lekker fargekombinasjon.

Det finnes garantert masse annet garn du kan bruke i stedet for dette og lage din egen fargekominasjon.

Foreløpig liker jeg godt å strikke med det, så dette lover godt.

Oppskriften er på engelsk, men det klarer man å få til.

Hvis det er noe man ikke skjønner, er det bare å bruke YouTube.

Der finnes alle strikketeknikker som videoer, som er godt forklart.

Jeg strikker ofte av norske oppskrifter, men hvis det er noe jeg liker, lar jeg meg ikke stoppe av at det er en engelsk oppskrift.

De er grundig og godt forklart, så man finner ut av det.

Copyright: Strikkekjerring

Denne genseren strikkes ovenfra og ned og man skulle egentlig legge opp med provisional cast on.

Det vil si at man bruker litt restegarn og hekler en lang rad med luftmasker, for så å plukke opp masker i luftmaskeraden.

Det som er fint med det, er at når du skal brette halskanten ned og strikke den sammen med oppleggskanten, så kan du enkelt rekke opp luftmaskene du heklet med først.

Jeg har gjort det noen ganger, men her synes jeg det er like enkelt å legge opp på vanlig måte og plukke opp masker fra oppleggskanten og strikke dem sammen med maskene du har på pinnen.

Hvis du ser på bildet over her, så ser du hvordan jeg gjør det.

Da er det litt viktig at man ikke legger opp altfor stramt, ellers kan det bli vanskelig å plukke opp masker.

Denne genseren her er altså mitt hovedprosjekt for februar, meeeen jeg har ikke glemt UFOene mine allerede.

Nei, jeg har jo ikke det, men jeg har nå tenkt å gjøre en litt annen vri i februar.

Det skal jeg fortelle mer om i morgen.

Copyright: Strikkekjerring

Så må jeg jo bare sende dere en liten helgehilsen fra denne søta dama her.

Dere skjønner det at når jeg sitter og strikker, sitter jeg langt derifra alene.

Hunden og begge kattene kjemper om å få ligge nærmest meg mens jeg strikker.

Det er en indre strid dem i mellom og de lager seg stadig en ny vri for hvordan de skal klare å være den som ligger nærmest.

Som oftest ligger det en hund på den ene siden, en katt på den andre og bak nakken min ligger den 3.

Helga mi er fullpakket av jobb og cateringer, så jeg har nok å gjøre.

Jeg skal nok likevel få strikket litt også.

 

NYT LØRDAGSKVELDEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg