Ovnshåndkle – Norsk oppskrift

På bobilturen har jeg strikket på et lite prosjekt, nemlig et ovnshåndkle til jul.

Copyright: Viking-Garn

 

Jeg synes disse er litt morsomme og kan henge fremme som pynt på kjøkkenet.

Fine julegaver er det også.

Mønsteret finner du i et hefte fra Viking Garn, men det ser ut til at man kan kjøpe det på nett sammen med garn.

Du finner det  HER

Copyright: Strikkekjerring

Jeg ble tom for garn på turen, så mitt ble ferdig nå i ettermiddag.

Det skulle gå med 2 nøster rødt, men jeg brukte nesten 3 nøster.

Nå har jeg strikket i Paris i stedet for originalgarnet, så det kan hende at det holder med 2 nøster i bunnfargen hvis du strikker med det.

Copyright: Strikkekjerring

Mitt har fått en sort hjerteknapp øverst.

Disse ovnshåndkledene er fine å få brukt de enslige knappene su har i knappeglasset ditt på.

Du vet, alle de fine knappene du har liggende, men som du har bare en av.

Jeg er sikker på du har noen slike du også.

Copyright: Strikkekjerring

Det er ganske så praktisk å ha et håndkle hengende slik lett tilgjengelig på kjøkkenet.

Når du trenger det, henger det lett tilgjengelig og bomullsgarn er lett å vaske når det blir skittent.

Det går ganske fort å strikke disse, så du rekker mange før jul hvis du starter nå.

Copyright: Strikkekjerring

Minstemann elsker friluftsliv og bestemte at vi skulle på tur og spise lunsjen ute i dag.

Jeg var ikke tung å be, så da pakket vi sekk med ostesmørbrød, gløgg og kakao da vi kom hjem fra bobilturen.

Været er helt nydelig, så det var godt å steke ostesmørbrødene på bål og ha god drikke til.

I morgen hadde jeg planlagt å bake til jul, men det utgår, siden vi får veldig høye strømpriser både mandag og tirsdag.

Bakingen får derfor vente til onsdag.

I morgen blir det å fyre med ved og stille av varmeovnene.

Jeg har gitt opp å forstå meg på strømprisene, men sjekker hver dag for å se hvordan det ser ut for neste dag.

Men jeg har mye kontorarbeid som må gjøres, så da kan jeg heller få gjort det de neste dagene.

I kveld er det håndballfinale og det akter jeg å få med meg, så nå er det bare å finne fram garn til neste prosjekt, så skulle kvelden være berget, hi, hi…

 

HEIA NORGE!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

8 kommentarer
    1. Koselige pyntegåndklær 😀
      Har faktisk ikke sett på håndball i år. Får se om det blir noen finale 😄
      Koselig å spise ute ☺️
      God søndagskveld. Klem ❤️

      1. Hyggelig med litt ekstra pynt på kjøkkenet.🤩
        Håndballkampene har vært veldig spennende og det blir nok finalen også.🤗
        Ha en fin kveld.🥰

      1. Det var kjapt og morsomt å strikke.🥰🧶
        Rundt bålet ble det fin temperatur. Det var heldigvis ikke noe vind.🤗

    2. Utrolig fint håndkle, det var fint mønster og litt stort og fin også.
      Tråkig at man må kjøpe garn sammen med disse heftene, det irriterer meg litt…
      Kos deg med nytt prosjekt og håndball.. 🙂

      1. Ja, det er dumt at man må kjøpe garn og mønster samtidig.
        Har sett at de har det i noen dagligvarebutikker. Kanskje du kan kjøpe bare heftet der.🧶🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg