Og reven rasker over isen…..

Da jeg så denne, begynte jeg automatisk å nynne på denne sangen.

Sitteunderlag er superdupert å ha med i sekken på tur eller i stolene på terassen.

Det er kjekt arbeid som ikke tar altfor lang tid å lage.

Tykke pinner og tykt garn bærer fort fram.

Her er det flere deler som strikkes for seg, før de sys sammen og toves til slutt.

Copyright: Eva Norum Olsen

 

MØNSTER: REVESITTEUNDERLAG

PINNER: 8 MM

GARN: ESKIMO

Totalt går det med ca 260 gram garn. Smart julegavetips for deg som liker å være tidlig ute.

 

 

Den eldste katta vår er bestemor til kattungene og er ikke overbegeistret for dem. Hun liker helst å være inne når de sover. I ettermiddag startet det å regne (igjen) og da er hun ikke så glad i å være så mye ute.

Aller, aller best liker hun å ligge i fanget mitt og her har hun lagt seg godt til rette.

Copyright: Strikkekjerring

 

Vi kom i mål med rundvaskingen av det ene kjøkkenet i dag, så nå gjenstår bare noen runder med boning i kveld. Jeg er også godt i gang med rundvasken på det ene matlageret og har fått vasket rundt noe av det andre kjøkkenet. Jeg tror jeg skal bli ferdig med begge deler i morgen. Jeg har også fått tømt neste fryser, så den skal få rimt av seg i natt. En dag eller 2 til, så skal det meste av rundvask være ferdig denne uka.

Akkurat nå har jeg funnet fram noe helt nytt flerfarget garn, som jeg har tenkt å få på pinnene i kveld, men først skal jeg få gjort unna litt husarbeid. Du skal få se litt senere hva jeg skal strikke. Jeg vurderer også å fyre i ovnen. Det ble jammen litt hustrig i stua. Tror jammen jeg henter litt ved og tenner litt lys også, jeg.

 

Hilsen fra Strikkekjerring, som koser seg som best hun kan i regnværet. 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg