Nyttårsvotter – Norsk oppskrift

Vi er ved veis ende i 2022 og skal feire inngangen til ett nytt år.

Copyright: MaBe

Innimellom feiring og kokkelering i dag, har du kanskje tid til å legge opp til ett par Nyttårsvotter?

Disse er kjappe å strikke og tova votter trenger alle i januarkulda.

Med falske fletter får du det lille ekstra på disse vottene.

Jeg er veldig glad i å bruke Norsk Pelsull (Blåne) eller Fritidsgarn til votter.

Da blir de myke og fine ved toving.

Aller best liker jeg å tove i tørketrommelen.

Da kan jeg stoppe underveis og sjekke hvor mye de har tovet.

Vaskemaskinen kan man naturlig nok ikke stoppe midt i programmet, så da hender det seg at ting blir litt for mye tovet.

Mønsteret her er lett å forstå og er på norsk.

Copyright: MaBe

 

MØNSTER: NYTTÅRSVOTTER

GARN: FRITIDSGARN
PINNER: 6 MM

STØRRELSER: STØRRE BARN/VOKSEN

 

Copyright: IMDb

I går kveld tok jeg med meg Musikermannen på kino for å se Kampen om Narvik.

Guttene og svigerdatter fikk vi i fjor gavekort på kino i adventskalenderne sine for at vi skulle se filmen som da skulle komme i romjula.

Filmen ble utsatt, men i går fikk de endelig brukt gavekortene sine.

Jeg har vært så heldig at jeg har vunnet 2 filmbilletter, så da ble Musikermannen invitert med på kino.

Jeg hadde ganske store forventninger til filmen, men har også lest at en del ikke syntes den var så bra.

For min del innfridde den så til de grader!

Jeg synes det var en virkelig bra film.

Den viser både mye av historien som ikke er blitt fortalt før, samtidig som den viser skjebnen til enkeltmenneskene.

Da jeg gikk på skolen, lærte vi først og fremst om det som skjedde i Oslofjorden.

At Narvik klarte å kjempe så lenge, var ikke nevnt med ett ord i historiebøkene våre.

Det var derfor veldig fint at denne filmen kom og viser oss hva som skjedde i nord.

Den viser også hvor vanskelige valg mange stod ovenfor.

Skulle de berge seg selv og sine eller ofre seg for landet??

Det måtte mange ganger være svært vanskelige valg og uansett hva de gjorde, ble det galt.

Det kunne ikke alltid være like lett.

Hvis du ikke har sett denne filmen, anbefaler jeg at du tar turen og går på kino.

Jeg stikker nok innom senere i dag for å ønske deg ett godt nyttår.

 

HA EN FLOTT SISTE DAG I 2022!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

4 kommentarer
      1. Det er det ikke tvil om.
        Det var det første stedet Hitler gikk seg på en smell og ikke klarte å ta.👍🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg