Nye tøfler og masseproduksjon

Ett nytt par tøfler er på pinnene.

Copyright: Strikkekjerring

Eller, det vil si at det er nå bare en tøffel på pinnene enda, he, he…

Denne gang er det et prøveprosjekt.

Jeg har funnet bilde av en tøffel, som jeg forsøker å gjenskape på pinnene.

Mønsteret vet jeg ikke hvor er fra, så vi får se om dette blir brukbart eller ei.

Jeg strikker i Viking Sportsragg på pinne 3.5 mm.

Det er alltid morsomt å prøve ut nye mønstre på tøfler.

Jeg har visst fått litt tøffeldilla for tiden.

Copyright: Strikkekjerring

I dag har jeg ikke jobbet med mat, men har startet storproduksjon av handlenett hvor jeg lager trykk på.

Vår nabokommune har en flott velforening som deler ut gaver til alle nyinnflyttede og da får de blant annet slike handlenett som dette.

Veldig smart og ikke minst veldig hyggelig å bli ønsket varmet velkommen til kommunen på en slik fin måte.

Jeg har fått oppgaven med å lage handlenettene som skal deles ut og nå er jeg i full gang.

Copyright: Strikkekjerring

Da jobber jeg med datamaskinen og min Silhouettemaskin hvor jeg lager designet og så skjæres det ut med en kniv i vinyl.

(Litt kaotisk med ledninger under bordet der, ser jeg…)

Jeg bruker denne maskinen veldig mye og lager trykk på T-skjorter, luer og mye annet.

På denne laget jeg trykk til sceneklærne som vi bruker når vi reiser rundt med Mimretimen, blant annet.

Copyright: Strikkekjerring

Til slutt presser jeg vinylen på stoffet i denne varmepressa.

Den er noen år gammel og jeg kjøpte den på Ebay tror jeg, men den funker utmerket.

Jeg har også noen former som man kan lage trykk på caps og kopper som følger med.

I dag ble jeg litt plaga med vinylen siden kniven ikke ville skjære skikkelig, så da ble det noen nye runder før jeg fikk bokstavene skikkelig.

Men det kommer mer vinyl i posten snart, så da får jeg rikelig til alle handlenettene.

I ettermiddag har det vært luftetur med hunden i øsregn, så nå skal det jammen bli godt med fyr i ovnen, tørre klær og en kopp te, mens jeg skal fortsette å se om jeg får til mønsteret på tøffelen.

Hvis noen kjenner det igjen og vet hvor det finnes, så si gjerne fra slik at andre også finner det.

Da kan jeg legge inn en link senere når de er ferdige.

 

HA EN FIN HØSTKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

11 kommentarer
    1. Disse tror jeg blir fine!
      Håper du deler oppskrift når du er ferdig 😉
      Tøffeldilla her i huset på meg og jentungen!

      1. Jeg skal se om jeg får skrevet ned noe etterhvert.🤩🧶
        Nå er de ferdige, så jeg får nok prøve meg på ett par til.🥰

    2. Ser nå at eg har strikka Septemberstjernelua. Brukte restegarn, veldig fornøyd. Blir nok flere.
      Lager du navnelapper til f.eks. postkasse? Har fått ny, forløpig uten navn.
      Tøffelen din trur eg blir nydelig. Veskene bør bli et samleobjekt.
      Her er været vått. Vi er vant med det så vi innretter oss der etter. Ha en fin dag.

      1. Ja, den lua er morsom å strikke og fin til restegarn.🤗
        Jeg har ikke prøvd meg på å lage til postkasse, men det er fullt mulig når man har rette vinylen.🤩
        Det har vært skikkelig vått her også i det siste. Ekte høstvær.😅🍃🍂

    3. Det begynner å bli mange som har byttet ut plastposer med slike handlenett nå. De unge er spesielt flinke til å bruke dem. 😊 Kul tøffel! Og den ser sikkert frem til å få en make. 🤗

      1. Ja, nå koster det så mye å kjøpe plastposer at de fleste tar med handlenett selv.🤗
        Nå har sannelig tøffelen fått en make.💜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg