Ny genser? Gratis oppskrift

Med inspirasjon fra folkedraktene i Dalarna i Sverige, er denne genseren blitt til.

Copyright: Anna Börsholm

Dette er vårversjonen med litt spreke farger.

Den strikkes ovenfra og ned, så da er det enkelt å justere lengden på armer og bolen.

Den versjonen hun har laget, er en kort modell som passer fint over kjoler eller bukser med høyt liv.

De fleste av oss ønsker nok å ha den litt lengre og det er ikke noe problem.

Det er bare å strikke noen centimeter lenger på bolen, så er det fikset.

Copyright: Anna Börsholm

Her er den i de mer typiske fargene for Dalarnas folkedrakt.

Jeg synes det er så flott med folkedrakter og liker strikk som er inspirert av dem.

Copyright: Anna Börsholm

Litt flere detaljer fra ermene.

 

Mønster: Longing for Dalarna

Garn: Garn som passer til strikkefasthet 24 m=10 cm

Pinner: 3 mm

Størrelser: 1-6

 

En ny solrik dag her i nord, men ikke så varmt som de 2 forrige dagene.

Musikermannen skal reise for å hente bilen i dag og jeg håper at den nå er ferdig og EU-godkjent.

I går var det mye styr etter at tøffe avgjørelser måtte tas, så jeg håper på en litt roligere dag i dag.

Noen ganger må det til, men ut av det kan det komme fine ting til slutt.

Jobb må gjøres og nye planer legges i dag.

I ettermiddag skal vi kjøre til Mo i Rana for en hotellovernatting.

Vi skal få nye pass og timen er 8.30 på morgenen, så da må vi overnatte der.

 

ØNSKER DEG EN VÅRGRØNN TORSDAG!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

13 kommentarer
      1. Ja, det skal bli godt med en liten tur bort.😊 Det er lang ventetid på pass nå, så man må bare ta den timen man får. Ønsker deg dn ny strålende dag i sola.🤗

      1. Det er begynt å skye over litt her også, men fint likevel. En flott torsdag ønskes deg.🤗

    1. Jeg synes den fargerike utgaven var kul 🙂 Ha det trivelig på Mo. Har noen minner fra turnhelger der, og at det var en kiosk på hvert hjørne 😀

      1. Jeg liker også den fargerike best.😊
        Ja, det stemmer sikkert. Det er ikke så ofte vi er på Mo, men siden det var kortest ventetid på pass der, ble det den veien.😊

      1. Godt å høre at været er fint.🤗
        Det skyet over litt en stund i dag, mdn så kom sola fram igjen.
        En fin kveld ønskes deg.😊

    2. En lekker genser i farger jeg liker godt 🥰
      Ikke like fint vær her i Oslo i dag heller, men sola titter fram innimellom så jeg klager ikke.
      Ha en nydelig torsdag 🥰

      1. Jeg likte også fargene godt.😊
        Håper temperaturen har vært fin selv om sola ikke har vært fremme hele tiden. Ønsker deg en fin kveld!🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg