Norsk oppskrift på julesokker til hele familien

Det er morsomt å lage like sokker til hele familien, både store og små.

Copyright: Carina B.H

Disse er så nøytrale at de både kan brukes til jul og ellers i året.

Det som er litt ekstra morsomt med disse, er at de strikkes fra tåa og opp og hælen strikkes til slutt.

Hvis du ikke har prøvd det før, så la ikke det begrense deg.

Det er slett ikke vanskelig og det kan jo være morsomt å lære seg noe nytt også, ikke sant??

Her passer det også fint å ta fram det fine flerfargede sokkegarnet du har liggende og bruke det sammen med en bunnfarge i for eksempel hvitt som her.

Copyright: Carina B.H

De er lekre i mange farger, både blå, grønn, rød og lilla.

Starter du nå, blir du ferdig i god tid før jul hvis ikke du har en gigantisk familie da, hi, hi…

 

MØNSTER:CHRISTMAS IS COMING

Garn: Fjord Fibres Trollfjord Sock eller annet tynt sokkegarn med strikkefasthet 26/10

Pinner: 2 mm og 2.5 mm

Størrelser: 2-4 år opp til størrrelse XL

 

Jeg er godt i gang med dagens oppgaver og skal jobbe denne dagen.

Jeg våknet 5.25 i morges, så da får man mye gjort.

Med en litt for lang arbeidsdag i går, blir det mye smerter i kroppen og da blir det lite nattesøvn.

Litt dumt å våkne så tidlig. Særlig når klokka skal stilles en time bak i natt, men det får så være.

Minstemann kom hjem fullpakket av feber og er skikkelig dårlig.

Med disse nye fraværsreglene på videregående går jo ungdommen på skolen selv om de er syke og legene har jo mer enn nok å gjøre, så det er ikke lett å få en legetime heller.

Vi hentet ham på skolen i går da han var ferdig og det var han veldig takknemlig for.

Han har tilbrakt gårdagen på sofaen under temperaturteppet som jeg har strikket.

Jeg får håpe han kommer seg i løpet av helga med hvile og søvn.

På skolen har de ikke lov til å levere ut smertestillende som paracet og han er for ung til å kjøpe selv, så da han hadde tatt de han hadde fått med hjemmefra gikk han tom og det ble en tung dag på skolen for ham.

Det er ikke alltid like greit å være 16 år og hybelboer.

Nå skal jeg gjøre ferdig kakedisken med kaker, smurte rundstykker, horn med ost og skinke, vafler og kaffe, så titter jeg nok innom her i løpet av ettermiddagen igjen.

Tusen takk for at du tok turen innom og hilste på morgenkvisten! <3

 

NYT LØRDAGEN!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

15 kommentarer
    1. Fine de sokkene. Jeg skal felle den jeg strikker på og da er det ferdig. Neste er det pleddet jeg så i det ekstra bladet som lå inni i bladet Familien. Har Karisma garn og heklekrok nr 4.
      Ikke kjekt for 16 åringen og bli syk. Går visst influensa nå. Har tatt influensa vaksinen får håpe det beskytter. God bedring til den syke.

      1. Jeg må se om jeg finner det bladet.🤩
        Har sett bilde av teppet og det ser sååå fint ut.🧶🥰
        Takk for hilsen til den syke.🤗
        Satser på at litt ro og søvn hjelper.🤗

        1. Det var bilag til Familien 22 + 2022 jeg abonnerer på bladet. Du får sjekke om de har på butikken. Mange fine strikke mønster også.

    2. Masse god bedring til sønnen, ja ikke greit å være 16 år og bli og være borte fra hjemmet <3 Den ser jeg altså..Gode tanker og håper han kommer seg hjemme hos mamma og pappa..
      Sokkene er fine….Ikke god på strikke sokker..
      Du får ta et kurs her på bloggen når det gjelder å strikke hæl…
      God fin dag…

      1. Takk så mye.🥰
        Satser på at det hjelper å komme hjem og hvile og få mamma til å pusle litt ekstra rundt ham.🤗
        Hælkurs hadde nok ikke vært så dumt.👍🏻🤗

      1. Det er morsomt å prøve ut nye teknikker.🤗🧶
        Takk så mye.🤗
        Håper en rolig helg på Minstemann hjelper slik at feberen er borte til han skal på hybel igjen.🤗

    3. Du er en god strikkemotivator! 😉
      Oooh, lite søvn på deg da, og det går kanskje ut over energinivået utover dagen?
      God bedring til den syke! 😉

      1. Jo, det blir tungt å jobbe og ha overskudd utover dagen med lite nattesøvn.😅
        Godt å ha Minstemann hjemme når han ikke er frisk.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg