Nisseungens julegenser – Gratis oppskrift

Julegensere blir jeg aldri lei og denne her er jo helt nydelig til de små.

Copyright: Nille

Denne passer like godt til gutter som til jenter og er strikket i nydelig merino i skikkelig julerødt.

I merinoull er det garantert ikke noe som klør og er ubehagelig.

Med rundfelling og ingen montering er dette en genser som er kjapp å strikke og enda har vi jo gooooood tid til desember, ikke sant??

Men alt som er gjort er godt.

Dette mønsteret er fra 2 til 12 år og du kan laste det ned gratis ved å trykke på linken rett etter der det står Mønster under neste bilde her.

Copyright: Nille

 

MØNSTER: NISSEUNGENS JULEGENSER

Garn : 100 % merino

Størrelser: 2-12 år

Pinner: 3.5 og 4 mm

 

Mønsteret er lagret hos meg til senere bruk.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg er påan igjen og har lagt opp til Stjernegenser til Musikermannen.

I fjor strikket jeg 3 Stjernegensere til sønnene og 2 Hjertegensere til svigerdatter og forloveden til Mellomstemann, men jeg rakk ikke å strikke til Musikermannen, så nå er det hans tur til å få Stjernegenser.

De strikkes i Alpakka Tweed, som er et nydelig garn å strikke med.

Ellers holder jeg også på med litt bestillingsstrikk til jul, så jeg har flere prosjekter på pinnene, hi, hi…

Copyright: Strikkekjerring

Som du så i går, så har jeg kommet meg så langt at det nye kjøkkenet kan tas i bruk.

Da må alt testes ut og jeg tilbringer nå mye tid på kjøkkenet.

I går bakte jeg boller og fikk testet ut stekeovnen med bakst og den fungerte helt utmerket.

Jeg er så vanvittig fornøyd med det nye kjøkkenet mitt og har bare lyst til å stå der og bake og lage mat.

Men jeg må jo gjøre andre ting også.

Det har vært fullt hus på overnattingsrommene, så i dag er det romvask og gulvvask som gjelder.

I går hadde vi åpen lørdagskafe med kaffe og kaker, så der er det også en del som må ryddes og flere gulv som skal vaskes.

Men i ettermiddag skal jeg jammen prøve på noe nytt:

Jeg skal prøve å gjøre ingenting.

Så får vi se hvordan det utarter seg, ha,ha…

Ute er det faktisk begynt å bli hvitt på bakken.

I natt og i morgentimene har det haglet og sklettet nok til at man aner et lite hvitt teppe, så nå bør alle ha fått på vinterdekkene før de legger ut på seilas.

Jeg har sørget for at alle dyr har fått mat.

Ute er det kjøttmeisen, granmeisen, dompapen , grønnfinken og blåmeisen som har fått servert frokost.

Inne er det hunden vår og våre 2 katter + katten til eldstemann som er her i pensjon.

Nå tror jeg både 2- og 4-beinte er mette, så da må vi alle bevege oss litt etter frokosten.

Mellomstemann er allerede begynt å høre frampå om det blir noe godt til lunsj, så vi får se om jeg finner på noe.

 

NYT EN NYDELIG SØNDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

11 kommentarer
    1. Boller er veldig greit å begynne med for å innvie det nye kjøkkenet, og de så veldig gode ut…. Syntes nesten jeg kjenner lukten helt hit av nybakst. Ha en fin søndag, klem 🤗

      1. Det er en veldig fin måte å teste ut stekeovnen på, ja.🥰
        Bollene smakte herlig og fikk føtter å gå på.🥰🤩

    2. Veldig søt liten nissunge det der da 🙂 Og genseren er kjempefin 🙂 Lurt å begynne nå om man skal bli ferdig til jul i alle fall 🙂

      1. Skikkelig søt nisseunge og genser.🥰🧑🏻‍🎄
        Det tar tid å strikke, så det er lurt å komme igang hvis man vil strikke en genser til desember.🤩

    3. Koselig genser, litt lite småttiser i min verden – men artig å se. Og de bollen så fantastisk gode ut. Ellers var jeg glad for å se plana for dagen. Håper du greidde å holde den med bare bitte litt matlaging i tillegg. Nyt søndagen 🙂

      1. Jeg har også litt få småbarn å strikke til, men det dukker nok opp etterhvert, så jeg får lagre den imens.🤗
        Det er godt med en dag som ikke er helt smekkfull av gjøremål og hvor man ikke er så styrt av klokka.🥰

    4. Kan tenke meg at både gutter og jenter vil like denne genseren 🤗 Bollene ser ut til å ha trivdes i ovnen din. Du er snill som mater både mennesker, dyr og fugler! 🥰

      1. Det tror jeg også.🤗
        Jeg er glad vi har både dyr i huset og dyr tett på oss ute også.🥰
        I dag har jeg visst gitt de 2-beinet vel mye mat for nå er de stappmette og har gitt beskjed om at de ikke trenger mer mat før i morgen.🙈

      1. Det var deilig med en rolig kveld der jeg slapp å ha dårlig samvittighet for å ikke gjøre noe. Når det ligger flatpakker og verktøy overalt er det ikke så koselig å sette seg ned i rotet.😅🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg