Nattens forhandlinger

Det ble en lang natt og forhandlingene strakk seg ut i de små timer.

Copyright: Strikkekjerring

Musikermannen stod steinhardt på kravene og ville ikke fire på noe som helst,

men jeg hadde ett par ess i ermet.

Men jeg ventet med å bruke dem til han hadde spist opp brødet og energidrikken var ferdig med virkningen sin.

Da var han på sitt svakeste, vet dere.

For det første så fikk han tilbud om å få oppgradert stillingen sin.

Den tidligere stillingen het Oppvaskhjelp, men nå fikk han tilbud om å bli Daglig leder for oppvasken.

En betydelig oppgradering altså.

Det syntes han hørtes riktig svært ut, så det gikk han med på.

(At jobben går ut på det samme har han nok ikke tenkt over)

Copyright: Strikkekjerring

Så fikk han tilbud om å oppgradere firmaturen til EN Blåtur med en stor bonus i enden, hvis han droppet kravet om årlige firmaturer.

Nysgjerrig som han er, klarte han ikke å motstå fristelsen, så han hoppet på den lokkedua også.

Helt urimelig kan jeg jo ikke være.

Alt er jo blitt så dyrt nå om dagen.

I dag øker matprisene og det innføres ett nytt system for nettleie, så jeg tenker at det vil være til begges fordel om jeg øker lønna hans litt, så 30 kr timen kan han få, men det er med en lovnad om effektivisering.

Nå når han er blitt ryggoperert, kan man forvente mer tempo på arbeidsdagen etterhvert.

Musikertillegg fikk han ikke, siden han investerer utstyr for mer penger enn han selger for.

Hvis det skulle vise seg at han klarer å snu trenden i løpet av neste år, skal han få 1 kr mer i timen i Musikertillegg.

Så nå ligger Musikermannen helt utslått ute og sover.

Etter at avtalen var blitt underskrevet, kom jeg meg til sengs, men Musikermannen bikka seg bare ned på altanen og sovna.

Det tar jammen på med lønnsforhandlinger!

Nå skal jeg rydde og pakke litt, så bærer det avgårde på Blåtur med oss.

Med meg bak rattet og Musikermannen på siden.

Ja, han kan jo ikke kjøre så klart!

Han aner jo ikke hvor vi skal!

Men, jeg tror han kommer til å bli svært fornøyd, så jeg tror det blir en stund til han gnåler om flere lønnsforhandlinger.

Han er jo helt utslitt, stakkar!

Men det blir ikke aktuelt å stikke innom hver eneste kafe og bensinstasjon.

Det blir medbrakt matpakke og kaffe på termos.

Man skal jo ikke ta helt av heller.

Dette kommer til å bli tidenes Blåtur!

Garantert!

 

HA EN AVTALEFRI DAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

12 kommentarer
    1. Haha, helt fantastisk at dere kom så greit i mål med forhandlingene 😁 Det er bra du firet litt og nådde frem med lokkinga 🤗 God blåtur! 😍

      1. Joda, jeg tror begge parter ble fornøyde og vi unngikk streik, så da må man vel kalle forhandlingene for vellykket.🤗👍🏻😅

      1. Jeg priser meg lykkelig for at det ikke ble streik.😅
        Tenker han blir fornøyd med Blåturen.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg