Nattarbeid – Lofotlester nr.2

Endelig ble det litt tid til å sette seg ned og skrive litt.

Copyright: Strikkekjerring

Sommeren har føket av gårde og for min del har den bestått hovedsakelig av 2 ting: Matlaging og vasking fra tidlig morgen til sene kveld.

Man kan ha en svært god plan før sesongen begynner, men det viser seg gang på gang at ting ikke blir som man hadde tenkt og håpet og da medfører det gjerne at det går med veldig mange flere arbeidstimer enn det man kunne ønsket.

En sommersesong i vår bransje når man selv er eier, innebærer å jobbe hver eneste dag og sove av og til.

Søvn har vist seg å bli et stort problem.

Jeg har sovet noen timer før store smerter i kroppen har gjort at jeg har våknet igjen i 3-4 tida på natta og da er det bare å stå opp og ta mer medisin og sitte og vente på at den skal virke godt nok til at man kanskje får en liten blund før man skal opp på jobb igjen.

Noen ganger har det ikke blitt mer søvn den natta.

Da har strikkingen vært fin å ty til, så det lille jeg har fått laget i sommer, er stort sett produsert i slike sene nattetimer mens de andre i huset har sovet sin søteste søvn.

 

MØNSTER: LOFOTLESTER

GARN: STERK

PINNER: 3.5 MM

STØRRELSE: 46-47

 

Det har vært mange gjester innom dineren i løpet av sommeren, men jeg har nesten ikke sett noen av dem, siden jeg har stått over stekeplata og frityren hver dag og har for det meste sett hamburgere og oppvask foran øynene.

Romvask, gulvvask og bestilling av nye varer har også vært en stor del av arbeidsdagen.

Sengeklærne og håndklærne vasker vi også selv, så det har vært enorme mengder klesvask hver dag.

Inni mellom har jeg vært innom kontoret, men der har berget av det som må gjøres vokst seg stor i løpet av sommeren.

Copyright: Strikkekjerring

Denne lille jenta har vokst seg stor og fyller 2 år i dag.

Hipp hurra for Tiara som det er godt å komme hjem til når dagen har vært lang.

Været i nord står i sterk kontrast til de fryktelige bildene vi får fra TV-skjermen som viser herjingene etter uværet Hans i sør.

Det er trist å se de store elvene som feier med seg veger og hus og mennesker som må flytte ut av hjemmene sine.

Vi har hatt sol uke etter uke og det har bare så vidt vært litt regn i sommer.

Det er med en bismak i munnen at vi har kunnet glede oss over sommer og sol, mens mange sør for oss har levd i redsel over om de skulle berge livet når skred og flom kommer mot husene deres.

I nord har vi ett helt annet landskap, så selv om vi får mye nedbør, får det sjelden slike store konsekvenser siden vi ikke har slike store områder hvor det både er ganske flatt og ikke minst store elver som flommer innover landet.

Man blir maktesløs mot slike store katastrofer som dette.

Copyright: Strikkekjerring

Augustnatta kan også være vakker, selv om midnattsola nå er borte.

Varme tanker om slike netter, stille hav og vakkert lys sendes sørover til alle berørte av grusomhetene Hans har klart å utføre.

Jeg har ikke rukket å besøke mine bloggvenner i sommer, men jeg lover at jeg skal oppdatere meg fremover, men det tar nok litt tid.

Nå ser jeg frem til å holde kontakten med både dere fine lesere og mine bloggvenner.

Jeg har også hatt et spesielt besøk i sommer og det skal jeg fortelle dere mer om senere.

Musikermannen er begynt å forberede seg på neste ryggoperasjon ganske snart og har mye han gjerne skulle fått gjort før den tid, men vi får ta en ting om gangen og det som blir gjort blir gjort.

Jeg hadde legetime med Balderklinikken i går og ikke uventet var absolutt alle blodprøver utenfor det de skal være.

Sannelig bra hun ikke hadde bestilt flere blodprøver, he, he….

Men nå får jeg ta meg selv i nakken og finne litt ro her og der slik at kroppen får det litt bedre.

Den har fått litt i meste laget med juling denne sommeren.

 

NYT FREDAGSKVELDEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: STRIKKEKJERRING

INSTAGRAM: STRIKKEKJERRING.BLOGG.NO

 

 

4 kommentarer
    1. Det var ikke bra med lite søvn og smerter. Jeg har det slike netter også, men jeg strikker ikke:) Du er veldig produktiv uansett tid på døgnet. Artig å lese dine innlegg igjen. Så søt hund dere har.
      Vi hat kjørt nordover, men helt bare til Mosjøen og opplevde det fine været i kontrast med Sørlandet. En dag håper jeg at jeg får mulighet til å besøke deg og overnatte der på deres overnattingsted:)

      1. Nei, man trenger nattesøvn når arbeidsdagene er lange.😅
        Hvis du var i Mosjøen, var du bare 22 mil unna meg.🤗
        Håper du får mulighet til å kjøre til meg en annen gang.🤩

    2. Velkommen tilbake😊 Jeg har jobbet med turisme, så jeg har full forståelse for at blogginga ble prioritert bort. Likevel har jeg sjekket flere ganger i uka om du var tilbake. Men nå er du her. Nå blir mårrastunda snart den samme igjen❤️

      1. Takk for det.💕
        Jo, turisme og matlaging er heftige greier når det står på.😅
        Nå blir det nok litt roligere etterhvert.🤗👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg