Mysteriestrikklue

Jeg har vært med på 2 Mysteriestrikk i desember.

Copyright: Strikkekjerring

Det er min form for julekalender.

Den ene Mysteriestrikken er ferdig og det er Britstrikkenerd på Instagram som har gledet oss med noen omganger til lua hver dag i desember.

Det er en morsom lue å strikke og hvis du har lyst til å strikke den du også, så ligger mønsteret gratis i bilder på Instagram på hennes konto.

Jeg har strikket min i Sterk i en knallblå farge og med mønsterfarge i beige.

Juleluer trenger jo ikke alltid å være i rødt, sant?

Men den blir garantert fint i det meste av farger denne.

Jeg brukte under ett nøste i hovedfargen og ca et halvt nøste i mønsterfargen.

Sterk er et drøyt garn, så hvis du strikker i ett annet garn med mindre løpemeter, kan det hende du trenger mer enn ett nøste i bunnfargen.

Copyright: Strikkekjerring

I kjøkkenvinduet mitt henger min hjemmelagde adventsstjerne hvert år og selv om jeg har flere andre i papir, er det denne jeg liker aller best.

Jeg har tilbrakt mye tid på kjøkkenet i jula og da er det fint å ha litt ekstra lys i vinduet nå i mørketida.

I desember har vi reist rundt og holdt en del julekonserter og som en liten julehilsen fra oss har vi spilt inn en av sangene vi fremførte.

Vi tok oss den frihet å skrive om Elias Blix sin sang fra 1891 til helgelandsk og hvis du har lyst til å høre og se oss, har vi nå også lagt den ut på YouTube.

Du finner den her

https://www.youtube.com/watch?v=ZRLwfKw6D3M

 

 

Copyright: Strikkekjerring

Juletrær kan mange ganger være vakrest i sin naturlige form.

Samtidig har vi rikelig med skog rundt oss, så det kan være fint at vi hugger ned litt også.

Hos oss snør det nå og jeg har allerede vært ute og måket en runde og det blir nok flere i løpet av dagen.

Jeg har også vært ute og gått en tur med hunden.

Sånn sett er det fint å ha hund.

Da blir man pent nødt til å komme seg ut og gå og det har vi faktisk gjort mye i jula.

Copyright: Strikkekjerring

Musikermannen er kommet seg i traktoren og er godt i gang med å holde veien åpen.

Jeg skal også innom på jobb i dag, siden vi har overnattingsgjester som også skal ha mat, så jeg må gjøre klart litt der til de kommer.

Musikermannen skal også på spillejobb i dag, så i kveld blir det nok bare meg og Minstemann hjemme, før huset fylles opp igjen i morgen.

Da skal jeg prøve å gjøre ferdig den andre mysteriestrikken jeg holder på med, nemlig ett par votter som trenger noen flere runder og 2 tomler før de er ferdige.

Kanskje du får se bilde av dem i morgen?

 

HA EN FIN 2. JULEDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

8 kommentarer
    1. Sikkert artig for deg med slike strikkeutfordringer, som er så flink til å strikke. 😊 Siden jeg er i Spania og har strikketøy liggende her, blir det litt håndarbeip på meg innimellom også. Nydelig julestjerne.

      1. Det er gøy å av og til strikke noe man ikke vet hvordan blir.🧶🤩
        Godt å høre at du har litt garn og pinner i Spania også.🤗👏🏻
        Kos deg masse!🧶🌟🎄

      1. Det er fordi at man ikke vet på forhånd hvordan mønsteret blir. Det blir lagt ut bit for bit, enten hver dag eller med jevne mellomrom til man er ferdig.
        Man vet bare på forhånd hva man skal strikke og hvilket garn og pinner som kan passe.👌🏻🤗
        Riktig fin romjul til deg.🎄🌟🎁🎅🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg