Mummisokker og nyoperert mann

I lang tid har jeg tenkt å strikke disse sokkene.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg synes det er så fint mønster, så jeg måtte bare.

De er litt tidkrevende å strikke, siden de har fletting i hele vrangborden og mønsterstrikk og maskesting, men de er absolutt verdt de.

De skal sendes til den nybakte moren i Nederland, som nok trenger noen varme sokker til vinteren hun også.

Jeg har strikket dem i originalgarnet, som var et godt garn å strikke i.

Det gule har jeg sydd på med maskesting av en liten rest av mitt evige restegarn.

Det blir nok flere par av disse sokkene.

Copyright: Strikkekjerring

 

MØNSTER: UTROLIGE SNORKFRØKEN fra Mummisokker

GARN: MOOMIN FRA NOVITA

STØRRELSE: 37-39

PINNER: 3 MM

 

Copyright: Strikkekjerring

Jeg kan melde om at vi i dag får et nydelig vær!

Sola var på vei over fjellene da jeg var oppe 5.45 i morges.

I dag er det frokoster og vasking av rom, servicebygg og gulv som står på tapeten.

Musikermannen ble ryggoperert i går og får kanskje komme hjem i dag.

Det ble en større operasjon enn sist, siden de måtte meisle mye i bein for å lage passasje i ryggsøylen.

En nerve lå helt i klem og var delvis grodd fast, så skaden i ryggen var større enn først antatt,

men forhåpentligvis blir han nå mye bedre og ikke minst litt mindre smerter etter hvert.

Skaden han nå har fått operert er helt tilbake til 1997, så hadde han blitt operert da hadde han kunne spart seg for mye smerter.

Nå får vi håpe det blir en stund til neste operasjon.

I går var det hans 15. operasjon rundt om i kroppen.

Men Musikermannen henger ikke med hodet, men er like kjapp i replikken som han pleier å være, så han har vært til stor underholdning for de som jobber på sykehuset, med alle sine kommentarer om både det ene og det andre.

Det er kanskje like greit at han kommer seg hjem før han skjemmer seg helt ut, he, he…

Men han har det visst veldig fint der.

Sykepleierne løper både til og fra med medisiner og mat og vet ikke hva godt de kan gjøre for ham.

Han får bare nyte det for det blir nok ikke riktig like god service når han kommer hjem, ha, ha…

Da blir det nok ikke så lenge før han må smøre brødskiva si sjøl.

Nei, da. De første dagene får jeg nok leke litt sykepleier jeg også.

Han er nemlig ikke så god å holde i ro, så det er nok best at jeg passer litt på slik at ting får gro.

Nå håper jeg dere alle får en strålende dag og en fin start på helga.

 

NYT DAGEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg