Matrosdress og Matroskjole – Gratis oppskrift

Nå er det bare 3 uker igjen til 17. Mai, så det er tid for å tenke på hva de søte små skal ha på seg på dagen.

Copyright: House of Yarn

En strikket Matrosdress eller Matroskjole vil jo være helt nydelig til de minste.

Ikke koster det all verden å lage selv heller.

Begge deler strikket i Soft Merino, så det er veldig mykt og fint.

Jeg skal jo bli Bestemor i juni, så det passer jo ikke å strikke disse i år, men kanskje til neste år?

Ikke vet jeg om det blir gutt eller jente heller, så da må det uansett vente.

Størrelsene i disse plaggene går fra 3 måneder til 18 måneder.

Med glattstrikk og raglanfelling er disse ikke vanskelige å strikke.

Mønsteret er på norsk og du laster det ned gratis under her.

Copyright: House of Yarn

 

MØNSTER: MATROSDRESS

MØNSTER: MATROSKJOLE

GARN: SOFT MERINO

PINNER: 2.5 MM OG 3 MM

STØRRELSER: 3-18 MND

 

Hva vi skal gjøre 17. mai i år er ikke bestemt enda.

16. mai skal jeg på sykehuset og få kontrastveske for å ta røntgen av spiserøret.

Det er merkelig med helsevesenet.

Noen ting går så utrolig kjapt og andre ting fryktelig treigt.

Revmatologen bestilte røntgen da jeg var der sist og det gikk kanskje 2 dager, så fikk jeg innkallelse fra sykehuset.

Jeg regnet med at det var et brev om at det var så og så lang ventetid og at jeg fikk et brev senere om å komme, men så var det innkallelse med en gang.

Musikermannen står på hastelista for neste ryggoperasjon og det skulle maksimum ta 4 måneder før han ble operert.

Det har nå gått 5.5 måned og han har enda ikke hørt noe.

Det henger liksom ikke på greip.

Nå nærmer sommeren seg med stormskritt og en ny ryggoperasjon samtidig som turistene kommer passer ikke akkurat veldig godt når man driver egen bedrift.

I fjor ble han operert 16. juni siden noen andre meldte frafall.

Jeg ser ikke bort fra at det blir nesten samme dato i år.

Men det er ikke mye vits i bruke tid på det.

Jeg får heller bruke tiden på å forberede minnestunden vi skal ha i morgen.

50 mennesker skal ha mat og kaker og det skal pyntes og dekkes bord.

Musikermannen skal til Bodø i dag med Minstemann som skal starte med mopedlappen.

 

HA EN FLOTT VÅRONSDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

8 kommentarer
    1. Åååå så skjønne. 😍 Såg aldri strikka matrosdress/ kjole før. Da var det flinke damer som sydde. Kjolene hadde foldeskjørt, ikkje bare bare det. Må jo være fristende for mange å gå løs på dette. For meg og, men er i mangel av så små barn.
      Helsevesenet er en institusjon for seg, på godt og vondt. Eg har venta med en kaputt rygg, i 7 mnd. på MR. Nå nærmer eg meg, time 10. mai. Eg vil bare få utreda ka eg har å forholde meg til.
      Lykke til med helsevesenet, håper alt går bra med dere.
      Ha en fin onsdag.

      1. Det var jammen litt av en jobb med slike foldeskjørt, ja.😅
        Godt det begynner å nærme seg time for deg nå. Det er lenge å vente når ryggen er vrang.😨

    2. Flotte plagg til de søte små. Minste barnebarnet mitt blir 4 år. De andre tre er blitt store. Har merket meg det samme som du, lenger tid å vente på sykehus time. Er blitt henvist til ortoped på sykehuset forrige gang avlyste sykehuset. Det var helt sprengt. Men jeg fikk da time på Aleris. Kan skje denne gangen også. MR viste skade i leddkapsel i skulder. Det er en del smerter. Håper de holder avtalen denne gangen.

      1. Ja, får håpe du får komme.😨
        Aleris pleier det å gå raskere hos.
        Det koster mye for AS Norge at mange må vente lenge på operasjoner og behandlinger, dessverre.

    3. Det er ikke lett å forstå seg på denne helsevesenet, og jeg har i grunnen gitt litt opp det der.
      Så lekker matrosdressen og kjolen er 😊 Jeg deler innlegget ditt til Bestisen, for hun strikker masse til disse små å kan muligens være interessert å prøve seg. Ha en fortsatt fin midtiukendag, klems 🤗

      1. Nei, det er ikke lett å forstå seg på.😨
        Håper Bestisen har noen søte små å strikke slike til.😍🧶
        Jeg får nok smøre meg med tålmodighet til jeg vet om det blir gutt eller jente.🤩

    4. Veldig trasig å gå sånn og vente på legetimer. Håper Musikermannen får operasjon fortere enn svint!
      Lykke til med forberedelser til minnestund. 😊

      1. Det spøker stygt for hans deltakelse i sommer hvis han må vente stort lenger.😨
        Takk så mye!🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg