Lofoten genseren er ferdig!

Siden formen er like dårlig i dag som i går, har jeg for det meste ligget på sofaen.

Men innimellom har jeg festet noen tråder og til slutt ble genseren til tantebarnet ferdig.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg var spent på hvordan fargene jeg har satt sammen ble, siden jeg ikke strikket i samme farger som i mønsteret.

Jeg ble fornøyd og det håper jeg tantebarnet også blir.

Genseren er strikket nedenfra og opp, med raglanfelling.

Den har også avrunding for hals.

Copyright: Strikkekjerring

 

Mønster: Lofoten genser

Garn: Merino Extra Fine

Pinner: 3 mm og 3.5 mm

Størrelse: 10 år

 

Nå er faktisk pinnene mine tomme og jeg har ikke bestemt meg for hva jeg nå skal strikke.

Derfor skal jeg angripe restegarnet etter de siste prosjektene mine og bruke det opp før jeg begynner på noe nytt.

Jeg skal strikke av restegarn til jeg blir lei (og det gjør jeg sikkert fort, he, he…), så skal jeg starte på noe nytt.

Akkurat nå er formen så dårlig at jeg uansett ikke orker å begynne på noe som trenger tankevirksomhet og planlegging.

Jeg tenker at jeg starter med et restegarnspledd, så får jeg se hva jeg finner på etterhvert.

Det ser ut til at det er influensa jeg har, siden ingen koronatester blir positive her i huset.

Siste dag i februar og i morgen er et 1. mars, så da begynner VÅREN!

 

ØNSKER DEG EN HERLIG UKE!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg