Lille Sukkerspinn er ferdig

Bestemor har slett ikke glemt lille Sobi, så strikkepinnene har vært i bruk innimellom i sommer.

Copyright: Strikkekjerring

Lille Sukkerspinn er jo bare sååååå søt at det var ikke til å unngå at garn kom på pinnene for å lage denne.

Selv om det er et lite plagg, er det mange detaljer som skal lages, så det tar litt tid å lage denne.

Den har trykknapper i skrittet, slik at det er lett å skifte bleie og selene kan krysses på ryggen for at størrelsen skal vare litt lengre.

Det er strikket i-cord snor til snøring i livet.

Copyright: Strikkekjerring

Bestemor må jo selvfølgelig tenke på hele outfiten, så da har jeg shoppet en hvit body med krage og ett rosa pannebånd til.

Hun kommer garantert til å bli smellvakker i denne kreasjonen, tror dere ikke??

Hvis du har lyst til å strikke denne, finner du linken til mønsteret rett under her.

 

MØNSTER: LILLE SUKKERSPINN

GARN: LILLE LERKE OG TILIA TIL SKJØRTET

PINNER: 2.5 MM, 3 MM OG 4.5 MM

STØRRELSE: 3-6 MND

 

Sobi er allerede blitt en stor og skjønn jente.

Vi planlegger tur til Nederland i løpet av høsten, slik at vi endelig skal få møte henne.

Jeg ser at det er blitt mye rosa strikk hos meg i det siste og det er jo ikke uten grunn.

Dessuten har jeg faktisk sett i butikkene at det er mye rosa i klær i høst, så da kan jeg lett forsvare det og si at det er meget trendy, sant?

Copyright: Strikkekjerring

Det er jo nesten livsfarlig å sende en nybakt bestemor inn i en babybutikk.

Det er bra for butikken, men bestemor lar seg svært lett friste til å handle litt mer enn hun egentlig hadde tenkt.

Denne søte nissekjolen hang der og formelig ropte på meg og før jeg visste ordet av det, ble den også med til kassen.

Det er jo helt klart at Sobi bare MÅ ha en nissekjole til jul!

Jeg tror jammen det er bra at bestemor ikke er på bytur så ofte, he, he….

 

Hverdagen begynner å vende tilbake og arbeidet mitt har ikke gjort seg selv mens jeg har vært på sykehuset.

Men det er bare å brette opp ermene og komme i gang med papirarbeidet på kontoret.

En ting om gangen, så blir tingene gjort etter hvert.

Musikermannen går det ganske så fint med.

Han holder seg for det meste i drift med å spille gitar, så han koser seg nok ute i Musikkbua si.

Da vet jeg nå at han holder seg i ro, så det er slett ikke så dumt.

Nå skal jeg endelig somle meg til å få pakket og sendt av gårde en liten pakke til Nederland tenker jeg.

 

NYT DAGEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg