Lekkert til sommeren! Norsk oppskrift

Det er ikke så ofte jeg sukker over heklede gensere, men i dag gjør jeg det.

Copyright: Elisabeth Sleire

Denne her ser nesten strikket ut, men det er den ikke.

Den er faktisk heklet.

Jeg ser for meg at det må gå mye kjappere å hekle en slik genser enn å strikke den.

Den er heklet på krok 5 mm i en tråd Kid Silk fra Garnstudio og en tråd Baby Merino eller en tråd Tencel Bambino Fine.

I halsen er det brukt dobbel tråd av den tykkeste tråden sammen med Kid Silk.

Dette er en skikkelig fin genser som jeg kan tenke meg at både ungjenter og de voksne ka like å ha på seg.

Den passer fint til både bukser og skjørt.

Den er såpass åpen i mønsteret at jeg tenker nok at det er lurt med en liten singlet under.

Den er flott i hvitt, men garantert nydelig i masse andre farger også.

Mønsteret er på norsk.

Copyright: Elisabeth Sleire

 

MØNSTER: LOUISE SWEATER

GARN: KID SILK FRA GARNSTUDIO SAMMEN MED SVARTA FÅRET BABY MERINO ELLER GO HANDMADE TENCEL BAMBOO FINE

KROK: 5 MM

STØRRELSER: S/M OG L/XL

 

I natt har vi hatt fullt opp på overnattingen.

Alle har fått frokost og er dratt av gårde til sine arbeidssteder for dagen.

En av dem for til og med ut døra med en gitar i hånda, så da har Musikermannen sikkert plass til en ny, ha, ha…

Jeg skal straks i gang med en catering som skal leveres i dag og kanskje jeg rekker en tur innom kontoret for litt papirarbeid.

Rom skal vaskes og mye ting som har hengt litt i lufta skal på plass i dag.

Akkurat nå sjongleres det med mange baller i lufta og det er mange av dem som må landes ganske kjapt.

I ettermiddag skal vi reise avgårde til et møte hvor vi også skal ha med litt prosjektor og andre ting som skal brukes der.

Så må vi dra fra møtet en stund før det er slutt siden vi må rekke ferga hjem for å lage middag til arbeidsfolkene.

Det er en hektisk dag , så det skal ikke mye til før noe skjærer seg, men jeg satser på at jeg slipper å bruke dagen til svindlere som jeg fortalte om i går.

Det ser ikke ut til at Facebook har klart å fjerne den falske profilen og juksemakerne enda dessverre.

I dag både regner det og blåser det, så det er like greit at jeg skal gjøre arbeid innomhus i dag.

 

NYT ONSDAGEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Leser om svindelen mot dere. Dette er noe av det verste eg har sett!!! Nå må FB få ut fingeren!!
      Det må være for lite regler og ikkje minst straff, for mye av dette o.l. som foregår på nettet. Kan det anmeldes til politiet?
      Dette sendes jo vidt og bredt, virkelig omfattende.
      Trist heile greia. Dere har nok å henge fingrene i om dere ikkje skal få dette i fanget.

      1. Det er skikkelig trasig og det ser ikke ut til at Facebook gjør noe med det heller.
        Det er jo et identitetstyveri.😨
        Jeg vet ikke hva politiet eventuelt kan gjøre, men det virker jo som det er fritt fram til å gjøre dette uten konsekvenser for andre enn den som blir rammet.😱

    2. Oi, koselig musikk å lytte til mens jeg leste innlegge her i dag 😉 Fin genser, som passer utmerket til disse unge modellene! 😀 Huff, håper du får tatt livet av disse juksemakerene. Det er mye lureri overalt.

      1. Det er gått helt over styr.😨
        Det virker som det er lite som gjøres for å få en stopp på svindlerne dessverre.😱

    3. Jeg syntes ikke at det går en dag uten at det er noen som er hacket på Facebook eller en eller annen plattform. Det er så håpløst at det skjer. Noen forsøkte å komme seg inn på min Facebook side, men klarte ikke å knekke passordet mitt. Jeg fikk beskjed, og passet på å skifte passord med en gang. Så lekker og luftig den genseren er, og jeg som er så glad i å hekle kunne nok klare å lage den 🥰 Ha en fortsatt fin onsdag, klems 🤗

      1. Det er merkelig at det ikke får noen konsekvenser å gi seg ut for å være en annen. Identitetstyveri ser ut til å være fritt fram å gjøre.😱🤬

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg