KUUUUUUULT!!!

Denne lua var kul dere!

Copyright: Linnea Ornstein

Den er strikket sideveis med short rows, som da lager dette fine regnbuemønsteret.

Denne lua blir ikke kjedelig å strikke for her skjer det noe hele tiden.

En lue er også et passe stort prosjekt for å lære seg teknikken.

Copyright’: Linnea Ornstein

Mønsteret er både på svensk og på engelsk, så det skulle gå greit å forstå.

Copyright: Linnea Ornstein

 

Mønster: Amulett

Garn: Östergötlands Ullspinneri Visjögarn

og Östergötlands Ullspinneri Visjö karamell

Pinner: 3.5 mm

Størrelse: One size voksen

 

Jeg for min del har strikkeabstinens.

Jeg har nemlig nesten ikke strikket på 2 dager!

Det har vært så travelt at jeg har ikke sittet på rumpa mer enn såvidt for å spise.

Det er kanskje en lignende følelse røykere har når det er lang tid siden de har røyka?

Jeg kjenner at jeg er hardt angrepet og nå MÅ jeg snart strikke, ellers blir jeg ufyselig å ha i hus, ha, ha…

Jeg er såvidt kommet hjem, så jeg skal spise restemat etter selskapet.

Mat skal spises, ikke kastes!

Så nå skal jeg nyte koldtbordmat og foccachia.

Kakene fikk de med hjem, så det skal jeg ikke spise.

Etter det er det beina høyt og finne fram strikking. Det er ikke nøye hva det er, bare det er garn og pinner.

SÅ det SÅ!

 

HUSK Å STILL KLOKKA!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

 

6 kommentarer
      1. Skikkelig fin lue med en artig teknikk.
        I dag snør det hos oss og den snøen har jeg ikke så lyst på nå.
        Når vi har stilt klokka til sommertid vil man helst ha vår.
        En nydelig vårsøndag ønskes deg! 🙂

    1. Den lua var lekker. Sikkert veldig gøy å strikke. Har du forresten sjekka ut luene designet av Martina Behm? Har sjøl strikka to av hennes design, Circle & Square og Blunk the Hat. De er kjempegøy å strikke. Bare et lite tips fra meg. Mønster kan kjøpes på Ravelry.

      1. Spennende! 🙂
        De kjenner jeg ikke til.
        De skal jeg jammen sjekke ut.
        Riktig fin strikkekveld! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg