Koselig kaos

Akkurat nå har jeg visst mange prosjekter på gang.

Copyright: Strikkekjerring

Kreativt kaos kan man i beste fall kalle det.

Her er det Bestemorsruter og en lue på gang og i kassen ligger ett påbegynt pledd og en ferdig rute til ett annet pledd.

Men skal jeg få brukt opp alt garnet må jeg jo ha en plan for hvordan det skal bli brukt opp, sant??

Da må jeg ha noen prosjekt som kan gjøres helt ferdig, mens andre må følge med underveis for å bli strikket eller heklet på etter hvert som jeg har garn som passer.

Gir det mening for andre enn bare inni mitt hode??

Det verste er at jeg sikkert må starte på enda flere prosjekt for andre garntyper slik at jeg får brukt opp alt der.

Blant annet har jeg en plan om at garn som kan toves, skal strikkes til sitteunderlag og andre ting der det trengs bare små rester.

I morgen har jeg en plan om å ta ned en kasse til av loftet bare for å begynne å sortere garnet slik at jeg får en oversikt over om det er mer garn som kan passe inn i de prosjektene jeg har nå.

Men jeg koser meg faktisk med å prøve å tenke ut ting jeg kan lage av garnet jeg har og hvordan jeg skal få brukt opp absolutt alle rester.

Jeg vet at jeg har en del garn som jeg ikke kan fordra å strikke med, men det må nok til pers det også.

Blant annet noe gyselig sokkegarn, ala Tresko og lignende, som er grusomt stivt å strikke med.

Joda, det blir mykt og godt når det blir tøvd litt, men det er fryktelig å strikke med.

Men Musikermannen blir nok overlykkelig over å få nye sokker, så jeg må ta det garnet også fatt etterhvert.

Jeg mener å huske at det var noe skikkelig knallrosa og irrgrønt der.

Jeg er litt usikker på hva han kommer til å synes om det, men garnet skal brukes opp og det får han bare godta.

(Men det kan jo hende han lar dem forsvinne i en liten “ulykke” i vaskemaskinen….)

Men han skal nok få en leksjon i at garn er dyrt og at alt skal brukes opp.

Eller….

Kanskje det ikke er så innmari lurt når jeg tenker etter….

Da kan han jo fort komme til å nevne at jeg har en formue liggende og at det kanskje hadde vært mer fornuftige ting jeg kunne brukt pengene til…

Joda, som gitarer sikkert!!

Nei, det er kanskje best jeg ikke sier for mye om hva det koster.

Det kan bli ris til egen bak det.

Men jeg har noe skikkelig fancy og fint garn også.

Det får jeg bruke som litt premie underveis tenker jeg.

Nå har det ligget så lenge at det skal brukes.

Det fins nemlig mer fint garn å få kjøpt, så det har jo ikke noe for seg å ligge å ruge på det.

Egentlig så lurer jeg på om det er slik det har gått for seg at det har blitt så mye garn i huset??

Jeg har ruget på garnet slik at det har klekket nye garnnøster??

Du skal ikke se bort fra at det er sånn det har gått til.

Copyright: Strikkekjerring

Vi holder bokstavelig talt på å fryse inne.

Frostrøyken er tykk på fjorden på morgenen og istappene utenfor vinduene på jobb, blir lengre og tykkere for hver dag som går.

Da jeg skulle dra hjem fra jobb i kveld, var sannelig ytterdøra også frosset fast!

Sola hadde varmet på døra og når den forsvant, ble det bitende kaldt og den frøs fast.

Men etter litt banking og kjefting fra meg, hadde den vett nok til å sprette opp med meg på slep.

Så nå begynner jeg faktisk seriøst å tro at vi kommer til å fryse inne.

Kanskje en ny istid er på vei??

Ja, ja… Jeg har visst garn nok til å strikke flere garderober, så vi skal vel holde varmen.

 

HA EN BLÅFROSSEN KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

12 kommentarer
    1. du tryller frem mange fine ting og i kulden trenger alle varme klede fra topp til tå,men det høres kaldt uut hos dere med frossen dør ,her er det 0 grader ,på dagtid et par + ,det kan jeg leve med :=) særlig nå som vi ikke får fyre på stua ,vi fikk jo fyringsforbud etter pipebrannen ,fyrer på kjøkkenet men den varmen går det ikke så mye av inn på stua

      1. Det er skikkelig kaldt hos oss.😨
        12 minusgrader i morges. Når sola skinner er det jo litt finere temperatur, men kjølig i skyggen.🥶

    2. Hvis planen din gir mening i ditt hode, da er det jo greit.
      Haha, ruget på nøstene. Fin løsning på det.
      Fytti katta så kaldt dere har det. Her ligger det på – 1. Akkurat sånn at nedbøren er kvit. Fryktelig irriterende.
      Ha ei god natt oppi nord.

      1. Fryktelig kaldt til å være i midten av mars.🥶
        Ikke så mye vår i sør heller, dessverre.😨

    3. Kanskje like greit å holde stilt om garnpriser ja, hihi 😉 Brrr…det høres kaldt ut ja. Heldigvis er det ikke så ille her..da trur jeg nemlig jeg må emigrere, for detta huset er AS Gjennomtrekk 🤔☺️

      1. Tror det er best jeg holder munnen lukket, ja.🤭😅
        Jeg får virkelig håpe det kommer varmere temperaturer veldig snart hos både deg og meg.🤩👌🏻

    4. Håper mildværet kommer sigende din vei nå… <3

      Jeg har et strikkeprosjekt – og må gjøre det ferdig før jeg starter på noe annet… takler ikke halvferdige ting… de ligger jo og roper hele tiden 😀 hehehe Men du har mye flott på gang!

      1. Det håper virkelig jeg også.🤩🤗
        Jeg kan godt ha flere prosjekter på gang samtidig. Jeg kan fort bli lei av å strikke på det samme, særlig hvis det er litt ensformig.🙈🧶

      1. Jeg skal nok klare å holde oss varme, men jeg vil helst ha litt varmere temperaturer nå.😅🤗🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg