Klar for lønnsforhandlinger!

Musikermannen har hatt ekstra god tid til å få med seg nyhetene de siste 2 ukene og det har ikke gått ham hus forbi at det er mange som har lønnsoppgjør for tiden.

Copyright: Strikkekjerring

Så nå i kveld etter at jeg er kommet hjem etter en lang (og varm) arbeidsdag, sitter han klar og forlanger lønnsforhandlinger.

Og det skal skje NÅ!!

Her er det ikke mulig å prøve å lure seg unna.

Stolen står klar, så det er bare å sette seg ned og høre på kravene.

Først og fremst er det naturligvis lønna han vil øke.

Men bare til seg selv.

Jeg er daglig leder og det er han som virkelig utfører jobben i bedriften mener han.

Han forlanger altså en lønnsøkning på 200%!!

Fra 25 kr timen til hele 75 kr timen!

Jeg tror han er aldeles spik spenna gæærn!

DET har ikke bedriften råd til.

Så mener han at siden han er fylt 50 år og vel så det, så skal det innføres en tissepause hvert 15. minutt, men selvfølgelig bare for mannfolkene.

Akkurat, ja!!

Copyright: Strikkekjerring

Ett annet krav er at bedriften må innføre Musikertillegg, som gjelder kun Musikere.

Det skal også innføres en firmatur i året, men siden han er så hjemmekjær, kan det ikke reises lenger enn til Jektvik eller Halsa, altså maks en radius på 3 mil.

Okei, okei!

Som dere ser, har han utstyrt seg for nattens forhandlinger med nærmere ett brød og en boks energidrikke.

Jeg får selvfølgelig ikke hverken vått eller tørt i varmen.

Det minner meg på at jeg mest sannsynlig ligger dårlig an her.

Den karen der har vært i lønnsforhandlinger før, han.

Han var da eneste medlem i kommunen i Musikernes Fellesorganisasjon og måtte derfor forhandle lønn for seg selv under lokale forhandlinger.

Den gangen utstyrte jeg ham med en gigantisk matpakke og sendte ham avgårde på morgenen.

Da det led utpå ettermiddagen, var de fleste fornøyde og sultne og dro hjem.

Han kom inn til forhandlerne og de la fram sitt tilbud, som han avslo.

Han viste fram matpakken og sa at her kunne han sitte lenge.

Forhandlerne hadde vært der hele dagen og hadde spist opp maten sin forlengs.

Han gikk ut igjen, men ble kallet inn etter noen minutter og fikk et betydelig bedre tilbud som han takket ja til.

Som dere skjønner, kan dette bli en lang natt.

Han er godt forberedt, men jeg gir meg ikke så lett!

Jeg har nok noen triks i ermet jeg også!

 

HA EN FORHANDLINGSFRI KVELD!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

17 kommentarer
    1. Herlig!
      Ja, det kan være smart å stille godt forberedt til lønnsforhandlinger – kan innrømme at jeg nok ikke ville tenkt stor matpakke var så viktig 😂

      1. Vi får se hvordan det går.😅
        Forhandlingene trekker ut, men vi kommer nok i mål til slutt.😊👍🏻

    2. Hihi, det blir harde forhandlinger fremover nå da tenker jeg. Syntes kanskje han tok litt vel i angående lønnsøkningen, så du får stå fast 😂 Ellers så skaper nok lønnsforhandlingene ute i samfunnet en del problemer, spesielt for de som er ute å reiser. Godt jeg skal fly noen steder med det første. Ha en fin kveld 🥰

      1. Ja, som du ser, skaper lønnsforhandlinger trøbbel i de fleste bedrifter for tiden.😅Vi er i løpet av natten kommet til enighet, heldigvis, så det ble ingen streik hos oss.🤗☀️

    3. Pst, jeg har ført lokale forhandlinger for medlemmene jeg representerte i 20 år og kan de fleste knepa hvis du trenger hjelp
      Jeg hadde innfridd ferieturen, i form av fri men ikke dekking av reiseutgifter. Musikertillegg på 1 kr året. Ikke innfridd tissepauser mer enn hver fjerde time, men tilbudt gratis bleie ved behov (Da regner jeg med at kravet frafalles) 200% lønnsvekst høres mye ut, samtidig er lønna så lav at den nok må over frontfagsramnen på 3,7%… foreslår 18%. Det var jo kravet til flyteknikerne

      1. Ja, må virkelig si jeg vurderte å innhente profesjonell hjelp her en stund, men han ble utslitt til slutt og han fikk dn bra avtale synes jeg.🤗👍🏻 Godt å ha ekspertise i bakhånd. Jeg kan fort komme til å trenge den neste gang.🤗👍🏻

    4. Dere to altså, dere gir av dere selv og du verden som jeg humrer for meg selv her jeg sitter. Håper nattens forhandlinger ga et supert resultat som dere begge ble tilfreds med..ha en steikanes god dag i sola og ja god helg☕️🍰⚘️🙏

      1. Ja, vi unngikk streik og vi kom heldigvis frem til en avtale begge parter ble fornøyde med.👏🏻😅👍🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg