Kaker, kaker, kaker. :-)

I går ble det mye kakebaking og forberedelser til selskapet i dag, tok hele dagen.

Jeg var ikke hjemme før 22.30, så da var det bare å få i seg litt mat og ta kvelden.

Copyright: Strikkekjerring

Jordbærbløtkake blir aldri feil i selskap.

I går bakte jeg også 1 vanlig marsipankake, 1 marsipankake (glutenfri og melkefri), fine rundstykker og grove rundstykker.

Jeg bakte også 3 kakebunner som jeg nå er i ferd med å transformere om til noe mer spennende, hi, hi…

Copyright: Strikkekjerring

Jeg prøvde meg også på en helt ny kake i går.

Den er laget av mandelbunn nederst.

Oppå der er det en Bananlikørfromasj og over der igjen en Jordbærfromasj.

Det ble spennende smaker sammen.

 

I dag ble det opp før kl. 6 og dagen er over sånn i 21-22-tia i kveld.

Det skal bakes mer og koldtbord og gryterett skal lages.

Selskapslokalet skal vaskes og pyntes, så det er nok å gjøre.

 

ØNSKER DEG EN NYDELIG LØRDAG!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

 

7 kommentarer
    1. Fromasjkaker er noe av det beste jeg vet. Lager dem ikke selv da. Men de har noen små lekre porsjoner på en kafe her i byen 🙂 DU er flink som baker selv 🙂

      1. Fromasjkaker er kjempegodt! 🙂
        De fleste liker det og artig å prøve ut litt nye varianter.
        Ønsker deg en nydelig lørdag! 🙂

      1. Håper gjestene blir fornøyd med mat og kaker i dag. 🙂
        Nå er det like før her, men en liten kaffepause må tas før gjestene kommer.
        Lag deg en herlig lørdag! 🙂

    2. Oh…den derre ny kaka du prøvde, så SYKT god ut.. Lyst å dele/linke til oppskrift? Ikke ofte jeg lager kaker hjemme, da.. men den der kunne jeg absolutt tenkt meg å prøvd (etter hvert, hehe)

      1. Ja, visst kan jeg det.
        Legger den ut litt senere, siden det blir selskap til utover kvelden, men den kommer. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg