Julesokker og Julegaver

Første Juledag og da er det tid for å ønske dere alle en riktig God Jul!

Copyright: Strikkekjerring

Nissene mine beskuer de nye Julesokkene jeg har strikket til Musikermannen.

Trådene er langt om lenge festet og de er allerede tatt i bruk.

Mønsteret er gratis og greit å følge, men det er ganske mange fellinger underveis i mønsteret og det er jeg sånn passe glas i, siden jeg synes sokkene får en litt merkelig passform i leggen.

Men Musikermannen har ikke klagd ett eneste ord om det, så da holder jeg munnen vel igjen og regner med at han er fornøyd, så da funker det nok sikkert greit vil jeg tro.

Jeg har strikket sokkene i Viking Sportsragg, men mønsteret er laget for å strikkes i Karisma.

Hvis du vil slenge deg rundt å strikke ett par i løpet av romjula, er det bare å trykke på linken under her, så kommer du rett til gratis oppskrift.

 

MØNSTER: SNOWMAN TIME SOCKS

GARN: KARISMA ELLER VIKING SPORTSRAGG

STØRRELSE: 38-46

PINNER: 3 OG 3.5 MM

Copyright: Strikkekjerring

Det ble godt med pakker under treet i år også.

Den ene av kattene våre ser du i venstre bildekant, der hun ligger småfornærmet for at plassen hennes under juletreet har måtte vike til fordel for pakker.

Nå byttes katter og hund på å ligge under juletreet, med god plass etter at alle pakker er pakket opp.

Copyright: Strikkekjerring

Musikermannen er svært godt fornøyd med årets julegave fra meg.

En ny gitar er jo aldri å forakte og er alltid på ønskelista hans.

Om han ikke har nok gitarer sier du????

Jo da, det har han, men til hans forsvar har han faktisk solgt en her rett før jul.

Kanskje et lite hint til meg for å forsvare at det kommer en ny, blank sak inn i samlinga hans??

Men akkurat det tror jeg ikke jeg skal bry hodet mitt med, men en fornøyd mann i huset er jo aldri å forakte, vet dere.

Unger og svigerdatter er også fornøyd med gavene de fikk og vi har også fått livstegn fra Nederland om at gavene de fikk falt i smak.

Copyright: Strikkekjerring

Mat har vi spist og oppvaskmaskinen er akkurat nå i gang med sin tredje runde i dag, så den har sannelig ikke mye juleferie den karen og det skal han vite at jeg setter stor pris på, ellers hadde jeg nok hatt betydelig mer å gjøre på kjøkkenet.

Jeg glemte visst på lista mi i går at jeg også har laget Kransekakepinner og Julekjøttboller.

Ikke lett å komme på alt i farta, he, he…

Men innimellom slaga må vi jo ut og lufte oss litt, så vi har fått rørt oss litt også, i finværet.

Finværet varer nok ikke så mye lenger, siden vi nå er lovet mer snø og vind.

De første fjonene er allerede falt fra himmelen og Musikermannen holder nå på å klargjøre traktoren for brøyting.

Værvarslet har lovet oss mellom 15 og 25 cm med snø og mest skal det visstnok falle her i kommunen, så det er bare å har brøyteutstyr og snøskuffe klar.

Men i jula hører det med julebesøk, så nå skal jeg sanneligen ta meg en tur på julebesøk til mine fine bloggvenner.

Jeg håper dere alle nyter denne første juledagen og at jula bringer med seg mange fine minner.

 

HA EN FORTSATT FIN JULEFEIRING!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

4 kommentarer
      1. Det er det så absolutt, bare litt vel hektisk.😅😨 Du vet, med høysesong i desember.🎄😅
        Nå må ting roe seg litt håper jeg.🤩👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg